CINE SUNTEM - PRIETENII NOȘTRI - ORGANIZARE

ÎMPREUNĂ SUNTEM FUNDAȚIA COMUNITARĂ BUCUREȘTI

FUNDAȚIA COMUNITARĂ BUCUREȘTI INVESTEȘTE BANII,
TIMPUL ȘI ENERGIA BUCUREȘTENILOR PENTRU A DEZVOLTA
COMUNITĂȚI ÎN CARE SĂ NE SIMȚIM CA ACASĂ.
Viziunea fundației este ca orașul nostru să devină o comunitate a
oamenilor cărora le pasă unii de alții și, împreună, de București.
Fundaţia Comunitară Bucureşti este specialistul în filantropie locală care colectează fonduri de la afaceri locale şi donatori individuali pentru a finanţa iniţiative în comunităţi.
Din 2011, echipa noastră a finanțat 180 de proiecte ale comunităților din București și Ilfov cu peste 2 milioane de lei.
Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 15 fundaţii comunitare din țară.
ÎMPREUNĂ DEZVOLTĂM
CRONOLOGIE
ECHIPA
Alina Kasprovschi
DIRECTOR EXECUTIV

Alina este membru fondator al fundației, pe care o conduce de la înființare. Ea dezvoltă mecanisme de strângere de fonduri, lucrează cu companii în gestionarea implicării în comunitate și oferă consiliere filantropică pentru donatori individuali. Cu o experiență anterioară de zece ani în agenții de PR și companii multinaționale, Alina crede că viitorul aparține comunităților reale.

Ana Maria Mircioagă
TEAM ASSISTANT

De doi ani, Ana are grijă de fundații comunitare la Federaţia Fundaţiile Comunitare din România. Cu o experiență de peste 7 ani în domeniul ONG, Ana este pasionată de tot ce înseamnă comunitate, Art of Hosting și învățare în toate formele sale. La FCB, Ana se asigură de buna funcționare a proiectelor și activităților Fundației.

Aura Soagher
FUNDRAISER

Aura este pasionată de a conecta oameni și business-uri, iar rolul de fundraiser îi oferă ocazia de a aduce împreună companii care vor să investească în comunitate și proiecte care au nevoie de susținere. Experiența sa din marketing în companii precum P&G și Unilever, precum și conexiunile cu mediul ONG-urilor, o ajută să înțeleagă nevoile organizațiilor care dezvoltă proiecte pentru comunitate și ale companiilor partenere FCB.

Cristina Văileanu
GRANTS MANAGER

Cristina are o experiență de 14 ani în construit proiecte și echipe de oameni care să le poată duce și în grants management.  A venit în echipă pentru că îi place să lucreze la firul ierbii, cu oameni care își dau seama că au mai multe lucruri în comun decât lucruri care îi despart. Îi place să pună oamenii și resursele în legătură, căci întotdeauna rezultatele sunt mai mari decât suma părților.

Miruna Nichita
PROJECT MANAGER

Miruna coordonează Swimathon, cel mai mare eveniment al fundației, dar și fondurile de finanțare Mega Image pentru Comunitate și Știintescu. Ea organizează proiectele și procesele pentru întreaga echipă. Miruna este pasionată de natură și de călătorii și crede în puterea unei comunități bine conturate și proactive.

Simona Petrică
MANAGER DE COMUNICARE

Simona lucrează de 7 ani în comunicare, dar nu pare, pentru că are un entuziasm de începător când îi vin sau aude idei bune. La FCB, Simona încurajează oamenii să vorbească despre lucrurile bune pe care le fac în comunitate și le adună poveștile și proiectele.

BOARDUL
Radu Atanasiu
ANTREPRENOR
Radu predă Gândire Critică la Maastricht School of Management Romania, la EA (The Entrepreneurship Academy), precum şi pe platforma germană de cursuri online iversity. În paralel, Radu este angel investor în mai multe start-up-uri româneşti şi străine, a fondat platforma de voluntariat debunavoie.ro şi face fundraising pentru diverse cauze alergând la maraton, adesea costumat în Mickey Mouse.
Cosmin Alexandru
MANAGING PARTNER, WANTED TRANSFORMATION
Cosmin Alexandru este consultant și partener în firma de consultanță Wanted Transformation, specializată în procese de transformare organizațională, de echipă sau individual; co-fondator și decan al primei facultăți de antreprenoriat din România și din Sud-Estul Europei; lector în cadrul programului de EMBA al "Maastricht School of Management" din București, unde predă cursul de "Leading with a Story". Înainte de cariera de consultant, Cosmin a lucrat peste 12 ani ca director al GfK Romania.
Daniel Mereuță
MANAGING DIRECTOR, OPTIMA
Daniel are peste 14 ani de experiență în management dobândită în companii ce activează în servicii financiare și outsourcing. Începând cu anul 2011 conduce Optima, o companie independentă, românească, ce oferă servicii pentru afaceri către companii multinaționale prezente în România dar și din străinătate. Daniel este fundraiser activ și inițiatorul unor evenimente sociale, de strângere de fonduri și co-inițiator "8 hours overtime for a good cause".
Eliza Rogalski
MANAGING PARTNER, ROGALSKI-DAMASCHIN PR
Eliza Rogalski are 16 ani de experiență în jurnalism și managementul reputației. Eliza este fondator al Rogalski Damaschin Relații Publice și creator al mai multor campanii de PR premiate la cele mai importante competiții de comunicare din lume - Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA și European Excellence Awards. Echipa pe care o conduce a fost de două ori distinsă cu titlul de "Agenția de PR a Anului" și “IAA Excellence Awards”.
Manuela Preoteasa
MANAGING PARTNER, HOTNEWS.RO ȘI EURACTIV.RO
Manuela crede în libertatea de a fi liber, de a vorbi liber, de a trăi fără frică, demn și decent. Manuela și EurActiv.ro, pe care l-a fondat în România, cred în valorile europene: democrație, drepturile omului, unitate în diversitate. Aceste valori au fost câștigate prin sacrificii imense, iar noi nu avem dreptul să tăcem. Nu avem dreptul să acceptăm corupția, minciuna, lipsa de competență. Nu avem voie să ne resemnăm și să tolerăm non-valorile. Nu avem voie să nu fim responsabili și solidari.
Oana Preda
DIRECTOR EXECUTIV, CeRe
Oana Preda este Director la Centrul de Resurse pentru participare publică, CeRe, organizație la fondarea căreia a participat în 2006. În sectorul societății civile, Oana este prezentă din 1996. Și-a început cariera la Asociația Pro Democrația, apoi a lucrat la National Democratic Institute. Oana se pricepe la management, advocacy, participare publică și crede în drepturile omului și justiție socială.
Află ce proiecte am dezvoltat și cum am sprijinit comunitatea
cu un total de peste două milioane de lei.
„Progresul în comunități se întâmplă mai repede și mai eficient atunci când oamenii cu interese comune trăiesc în armonie și construiesc pentru ei un prezent frumos.”
Raluca Istrate, Sustainability Manager, Mega Image

PROIECTUL MEGA IMAGE
“Ne dorim să facem afaceri într-o comunitate locală în care tinerii fac performanță în carieră și sunt modele de comportament responsabil.”
Brent Valmar & Kurt Leitner - General Managers

MOBILIZĂM EXCELENȚA
“I-am căutat pe acei profesori motivați ... Ca să fie acei profesori de care copiii să își aducă aminte toată viața."
Cosmina Frîncu - CSR and Sponsorship Manager

FONDUL  ȘTIINȚESCU
RECUNOAȘTERE
“Mobilizăm Excelența”, primul program de resposabilitate socială al companiei Porsche România, dezvoltat împreună cu Fundația Comunitară București, a obținut locul întâi la categoria “Susținerea Comunității” în cadrul “Romanian CSR Awards 2016”.
“Swimathon" a câștigat în cadrul “Galei Societății Civile 2015” premiul ll la categoria “Dezvoltare economică și socială”, pentru sprijinul adus organizațiilor la nivel național prin organizarea de evenimente de strângere de fonduri.
Cristina Foarfă a primit premiul pentru “Cel mai bun fundraiser voluntar” la “Gala Oameni pentru Oameni 2015”. Cristina a organizat una din echipele CeRe la Swimathon și a reușit să strângă cea mai mare parte a fondurilor pentru organizație.
Cosmin Alexandru aprimit premiul pentru “Cel mai bun fundraiser voluntar” la “Gala Oameni pentru Oameni 2014”. Cosmin a înotat la Swimathon împreună cu familia pentru CeRe și a strâns 10% din întreaga sumă colectată la Swimathon la a doua ediție.
Fondul Mega Image pentru Comunitate a obținut locul întâi la categoria “Susținerea Comunității” în cadrul “Romanian CSR Awards 2014”. Evenimentul organizat de CSR Media a premiat campaniile de CSR care ajută la dezvoltarea comunităților unde activează companiile.
Daniel Mereuță a fost câștigător la “Gala Națională a Voluntarilor”, ediția 2014. Daniel a fost desemnat “voluntarul anului în domeniul corporativ”, pentru inițierea evenimentului “8 hours overtime for a good cause”, organizat în colaborare cu Fundația Comunitară București.
REȚEAUA DE FUNDAȚII COMUNITARE
Prima fundație comunitară a fost înființată în urmă cu 100 de ani, în anul 1914, în Cleveland, Statele Unite ale Americii. În prezent, sunt peste 2000 de fundații comunitare în orașe de peste tot în lume.

În România, fundațiile comunitare au apărut în 2008, prin lansarea Fundației Comunitare Cluj și a Fundației Comunitare Odorheiu Secuiesc. La data încheierii raportului există 15 fundații comunitare legal înființate, la București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Ploiești, Bacău, Alba-Iulia, Mureș, Covasna, Odorheiu Secuiesc, Făgăraș, Brașov, Galați, Timișoara și Târgoviște. În ultimii șase ani, fundațiile comunitare din România au colectat fonduri și au oferit finanțări în valoare de peste 1,3 milioane de euro, către mai mult de 1.500 de organizații, grupuri de inițiativă, indivizi sau proiecte comunitare.

Dezvoltarea de fundații comunitare în România a fost inițiată de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC), care a promovat această idee începând cu anul 2006 și sprijină constant înființarea și funcționarea fundațiilor comunitare.

Din 2012, s-a înființat Federația Fundațiile Comunitare din România. Aceasta reprezintă interesele fundațiilor comunitare și își propune să ofere membrilor săi reprezentare la nivel național, acces la fonduri, educație și instrumente de dezvoltare.
LISTA GRANTURILOR ACORDATE
Lista tuturor granturilor acordate de Fundația Comunitară București este actualizată în fiecare
an și se găsește în secțiunea REZULTATE a raportului.