A TREIA EDIȚIE A FONDULUI MEGA IMAGE PENTRU COMUNITATE ȘI-A DESEMNAT CÂȘTIGĂTORII
Postat January 26, 2016
Foto: FCB

București, 26 ianuarie 2016 – A treia ediție a Fondului Mega Image pentru Comunitate și-a desemnat câștigătorii, în urma analizei a aproape 50 de proiecte înscrise în competiție. Printre ideile finanțate se numără o bucătărie comunitară în zona Halei Traian, un club al grădinarilor de balcon în zona Mihai Bravu și o hartă afectivă a orașului. Fondul Mega Image pentru Comunitate este finanțat de Delhaize Group și gestionat de Fundația Comunitară București.

Cele cinci idei câștigătoare surprind teme diferite, relevante pentru comunitățile din București:

“Bucate reAlese”, grup de inițiativă format din două voluntare cu experiență în sectorul non-profit,reprezintă prima bucătărie comunitară educativă din Bucureşti, un loc în care comunitatea Hala Traian participă activ la valorificarea resurselor de hrană. Proiectul oferă educaţie practică pentru o viaţă şi o alimentaţie sănătoase, dăruind  produse alimentare în surplus. Bucate reAlese își propune să dezvolte deprinderile sociale ale tinerilor defavorizaţi din comunitate, care vor învăţa practic cum să-şi asigure o alimentaţie sănătoasă şi constantă.

Jocurile Cartierului, Asociația Corporeanima: strada se închide și reunește comunitatea în cadrul unui eveniment sportiv organizat chiar de locuitori și dedicat copiilor din cartierul Costeasca. Anul acesta, fondul finanțează ediția a șasea, evenimentul  fiind pentru a treia oară  câștigător al Fondului Mega Image pentru Comunitate.

Clubul grădinarilor de balcon, Asociația D’Avent: proiectul stimulează un mod de viață sănătos și proactiv al locuitorilor din cartierul Mihai Bravu, prin îmbinarea activităților de tip do-it-yourself  cu know-how despre realizarea unei grădini de plante și legume care pot fi folosite în bucătaria proprie pe tot parcursul anului. Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu Asociația România în Tranziție, o organizație cu experiență de 3 ani în dezvoltarea grădinilor comunitare. Clubul grădinarilor de balcon se adresează atât copiilor, cât și rezidenților din cartier și își propune să implice organizații-cheie precum asociațiile de locatari, spații neconvenționale, școli și grădinițe din cartier.

Mega-Puternici Împreună, Asociația Arhidiacon Sfântul Ștefan: proiectul recrează comunitatea formată din generații diferite care locuiesc în cartierul Ghencea, cartier cu cea mai mare densitate a populației din sectorul 6. Asociația își propune să stabilească un cadru în care copiii, tinerii și seniorii să poată comunica, să se ajute reciproc și să contribuie la dezvoltarea spiritului comunitar. Beneficiarii proiectului vor fi persoane domiciliate pe raza sectorului 6 (copii, tineri si seniori), persoane care în prezent sunt înscrise în programele desfășurate deja de Asociația Arhidiacon Sfântul Ștefan.

București, Muzeu în aer liber, grup de inițiativă: la ora actuală, în București există zeci de obiective – spații publice, depouri, străzi, clădiri, magazine, turnuri de apă, arene sportive, fabrici, amfiteatre – toate locuri care fac parte din memoria colectivă și personală a orașului. Povestea acestor locuri și fixarea lor pe harta afectivă a orașului este ideea proiectului ”București, Muzeu în Aer Liber.” Proiectul propune bucureștenilor o abordare a orașului pe mai multe planuri: un plan de explorare urbană prin care îi sunt oferite publicului noi trasee și noi obiective cu valențe turistice; un plan de înțelegere a istoriei Bucureștiului, din perspectiva unor obiective alternative care nu fac parte din rețeaua de clădiri clasificate oficial drept monumente sau sit-uri istorice; un plan de conștientizare din partea publicului și a instituțiilor publice în vederea conservării și/sau reabilitării unor obiective.

La a treia ediție a Fondului Mega Image pentru Comunitate, proiectele legate de comunități geografice (blocuri, străzi, cartiere) au fost favorizate în selecție. Procesul de selecție a fost făcut de un juriu independent și a fost format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială, comunitate și CSR, precum: Oana Preda – Director Executiv Centrul de Resurse pentru Participare Publică CeRe, Alina Cristea – Manager Dezvoltare Durabilă, Holcim, Ileana Alexandru – Vice-Președinte Resurse Umane, Mega Image, Robert Uzuna  – Corporate Affairs Director, Ursus Breweries și Adrian Nicolaescu – Vice-Președinte Marketing, Mega Image.

Fondul Mega Image pentru Comunitate studiază impactul proiectelor în comunitățile finanțate și urmărește ca acestea să aibă continuitate după terminarea perioadei de implementare. La un an după prima ediție a fondului, 7 din 10 proiecte finanțate au continuat să existe, două dintre organizațiile finanțate și-au extins proiectele pilotate prin Fond, cu ajutorul unor finanțări publice importante, iar trei organizații s-au întâlnit prin intermediul Fondului și au creat două proiecte complet noi în comunitățile lor.

___________________________________________________________________

Despre Mega Image

Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde în prezent 471 magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, AB COOL FOOD, Gusturi Romanești. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Delhaize Group, retailer internaţional înfiinţat în 1867 în Belgia, ce operează în prezent pe trei continente.

CATEGORIE
FONDUL MEGA IMAGE PENTRU COMUNITATE
TAGURI
CITEȘTE MAI DEPARTE:
OPORTUNITATE DE CERCETARE PENTRU STUDENȚI LA SOCIOLOGIE, ANTROPOLOGIE ȘI JURNALISM
Căutăm între 3 și 6 studenți la sociologie și/sau antropologie și 3 studenți la jurnalism.
350 DE OAMENI CARE ÎNOATĂ LA SWIMATHON BUCUREȘTI ÎNCEP SĂ STRÎNGĂ FONDURI PENTRU 23 DE PROIECTE
Cel mai mare eveniment de strângere de fonduri prin înot din România