Aura se ocupă în echipa noastră de fundraising pentru că îi place să pună împreună proiecte și companii care investesc în comunitate.
S-a întors recent în București de la Conferința Națională de Fundraising, organizată la Cluj, cu întrebarea „Ce îi motivează pe oameni să doneze?” și a început să întrebe prietenii, colaboratorii, colegii despre motivele personale care îi fac să doneze.
„Am întrebat de ce donează către organizații prin 2% și pe parcursul anului, cumpără artă semnată de copii cu autism, aleargă sau înoată pentru a strânge bani, de ce fac voluntariat în România și călătoresc în zone afectate de probleme pentru a afla cum pot ajuta realist o comunitate.”
Aura a găsit 11 răspunsuri și lista continuă:
- OAMENII CARE DONEAZĂ AU TRECUT PRIN SITUAȚII CRITICE, iar acum își doresc să ajute alți oameni care trec printr-o situație similară.
- CUNOSC PERSOANA SAU ORGANIZAȚIA FOARTE BINE. O cunoștință/rudă suferă de o problemă gravă de sănătate și donează pentru a contribui la însănătoșirea acesteia. Sau cineva apropiat a avut curajul de a înființa o organizație non-profit pentru a produce schimbare în comunitate.
- VOR SĂ SUSȚINĂ REZOLVAREA UNEI PROBLEME IMPORTANTE PENTRU EI. Fie că au trecut printr-un sistem de învățământ dezamăgitor sau au crescut într-un mediu foarte sărac, acești oameni sunt motivați să contribuie la schimbarea în bine a unei probleme cu care rezonează.
- OFERĂ O OPORTUNITATE. Poate că au primit o bursă de studii atunci când își doreau foarte tare să studieze și nu aveau resurse financiare, iar acum vor să susțină, la rândul lor, copii și/sau tineri care nu-și permit să plătească taxe de școlarizare.
- CREȘTEREA IMPACTULUI/BINELUI. Au întâlnit o companie sau o organizație care dublează toți banii pe care îi primesc într-o campanie de fundraising. Acest motiv luat împreună cu o foarte bună cunoaștere a modului în care vor fi folosiți banii reprezintă un stimul pentru oamenii care donează.
- ÎNCREDERE. Cunosc bine organizația sau persoana care are nevoie de sprijin, au claritate asupra importanței fiecărei donații și primesc transparență deplină în ce privește utilizarea donațiilor.
- IMAGINE. Poate vor sa fie priviți ca lideri și modele în comunitățile din care fac parte, iar o donație este o modalitate de a-și crește brand-ul personal.
- APARTENENȚĂ LA O COMUNITATE. Sentimentul de apartenență este unul dintre cele mai plăcute, iar donațiile către o organizație deschide ușa către o nouă comunitate din care pot face parte.
- VINĂ. Sunt oameni inteligenți și capabili de a construi proiecte extraordinare, cărora le-ar plăcea să aibă inițiative cu impact în comunitate, însă nu reușesc să-și facă timp și pentru asta, iar varianta cea mai simplă este să doneze către organizații din zonele lor de interes (mediu, educație, sărăcie etc.).
- UTILITATE. Mulți oameni își doresc să se simtă utili, chiar necesari, iar donațiile către organizații care au nevoie de susținere le oferă partea de scop.
- DIN PLĂCEREA DE A AJUTA. Există studii care argumentează faptul că oamenilor le place, în mod autentic, să ajute și se bucură de validarea socială care vine odată cu asta.
„Am primit o gamă largă de răspunsuri, iar elementul comun din centrul lor este încrederea. Este foarte important să cunoască organizația pentru a fi siguri că banii vor fi cheltuiți în scopuri clare și pentru a ști că donația lor contează”, ne mai povestește Aura.
Vă ținem la curent cu ce mai descoperă Aura în fundraising 🙂