11 MOTIVE PENTRU CARE OAMENII DONEAZĂ
Postat April 25, 2017
Foto: FCB

Aura se ocupă în echipa noastră de fundraising pentru că îi place să pună împreună proiecte și companii  care investesc în comunitate.

S-a întors recent în București de la Conferința Națională de Fundraising, organizată la Cluj, cu întrebarea „Ce îi motivează pe oameni să doneze?” și a început să întrebe prietenii, colaboratorii, colegii despre motivele personale care îi fac să doneze.

„Am întrebat de ce donează către organizații prin 2% și pe parcursul anului, cumpără artă semnată de copii cu autism, aleargă sau înoată pentru a strânge bani, de ce fac voluntariat în România și călătoresc în zone afectate de probleme pentru a afla cum pot ajuta realist o comunitate.”

Aura a găsit 11 răspunsuri și lista continuă:

  1. OAMENII CARE DONEAZĂ AU TRECUT PRIN SITUAȚII CRITICE, iar acum își doresc să ajute alți oameni care trec printr-o situație similară.
  1. CUNOSC PERSOANA SAU ORGANIZAȚIA FOARTE BINE. O cunoștință/rudă suferă de o problemă gravă de sănătate și donează pentru a contribui la însănătoșirea acesteia. Sau cineva apropiat a avut curajul de a înființa o organizație non-profit pentru a produce schimbare în comunitate.
  1. VOR SĂ SUSȚINĂ REZOLVAREA UNEI PROBLEME IMPORTANTE PENTRU EI. Fie că au trecut printr-un sistem de învățământ dezamăgitor sau au crescut într-un mediu foarte sărac, acești oameni sunt motivați să contribuie la schimbarea în bine a unei probleme cu care rezonează.
  1. OFERĂ O OPORTUNITATE. Poate că au primit o bursă de studii atunci când își doreau foarte tare să studieze și nu aveau resurse financiare, iar acum vor să susțină, la rândul lor, copii și/sau tineri care nu-și permit să plătească taxe de școlarizare.
  1. CREȘTEREA IMPACTULUI/BINELUI. Au întâlnit o companie sau o organizație care dublează toți banii pe care îi primesc într-o campanie de fundraising. Acest motiv luat împreună cu o foarte bună cunoaștere a modului în care vor fi folosiți banii reprezintă un stimul pentru oamenii care donează.
  1. ÎNCREDERE. Cunosc bine organizația sau persoana care are nevoie de sprijin, au claritate asupra importanței fiecărei donații și primesc transparență deplină în ce privește utilizarea donațiilor.
  1. IMAGINE. Poate vor sa fie priviți ca lideri și modele în comunitățile din care fac parte, iar o donație este o modalitate de a-și crește brand-ul personal.
  1. APARTENENȚĂ LA O COMUNITATE. Sentimentul de apartenență este unul dintre cele mai plăcute, iar donațiile către o organizație deschide ușa către o nouă comunitate din care pot face parte.
  1. VINĂ. Sunt oameni inteligenți și capabili de a construi proiecte extraordinare, cărora le-ar plăcea să aibă inițiative cu impact în comunitate, însă nu reușesc să-și facă timp și pentru asta, iar varianta cea mai simplă este să doneze către organizații din zonele lor de interes (mediu, educație, sărăcie etc.).
  1. UTILITATE. Mulți oameni își doresc să se simtă utili, chiar necesari, iar donațiile către organizații care au nevoie de susținere le oferă partea de scop.
  1. DIN PLĂCEREA DE A AJUTA. Există studii care argumentează faptul că oamenilor le place, în mod autentic, să ajute și se bucură de validarea socială care vine odată cu asta.

„Am primit o gamă largă de răspunsuri, iar elementul comun din centrul lor este încrederea. Este foarte important să cunoască organizația pentru a fi siguri că banii vor fi cheltuiți în scopuri clare și pentru a ști că donația lor contează”, ne mai povestește Aura.

Vă ținem la curent cu ce mai descoperă Aura în fundraising 🙂

 

CATEGORIE
FUNDAȚIA COMUNITARĂ BUCUREȘTI
CITEȘTE MAI DEPARTE: