Fundația Comunitară București anunță susținerea unui nou proiect de grădini urbane în cadrul Platformei de mediu pentru București
Postat February 2, 2023
Foto: Unsplashed

București, 2 februarie 2023: Fundația Comunitară București anunță noul proiect din cadrul Platformei de mediu pentru București, susținut prin campania ECOBONUS,  organizată de Coca-Cola HBC România, PENNY România și GreenPoint Management. OPEN, inițiativă dezvoltată și implementată de Asociația ClimatoSfera în campusul Universității Tehnice de Construcții București, va revitaliza pentru comunitatea bucureșteană o suprafață verde de 2.400 de metri pătrați din campusul studențesc Tei.

Campania de colectare separată a ambalajelor reciclabile de tip PET se desfășoară în perioada 1 februarie – 25 aprilie, în 18 magazine PENNY din București, iar contravaloarea ambalajelor Dorna din PET reciclat va fi direcționată către dezvoltarea proiectului. Fiecare ambalaj rPET Dorna colectat înseamnă 50 de bani.

Proiectul OPEN își propune să creeze o grădina urbană pe o suprafață verde deținută de Universitatea Tehnică de Construcții București. Prin activitățile participative, cetățenii vor face parte din fiecare etapă de implementare: concept, construcție și utilizare, fiind un proiect care va funcționa ca un liant pentru comunitate.

Laboratorul viu va avea mai multe funcționalități:

–           Zona Parcului Urban deschis tuturor oamenilor din comunitatea de cartier (aprox.1100 m2) pentru activități recreative, incluzând și un mic spațiu de joacă, acționând ca un exemplu de regenerare urbană.

–           Zona Grădinii Urbane (aprox. 740 m2), locul educațional care demonstrează concepte pentru agricultura urbană , unde oamenii învață cum să cultive culturi adecvate mediului urban, cum să reducă amprenta de carbon și cum să facă contribuie la economia circulară.

Proiectul OPEN va transforma o zonă deloc valorificată a orașului într-un laborator viu gândit ca un spațiu al socializării, dezvoltării și colaborării. Ne bucură că și bucureștenii pot fi susținători ai proiectelor noastre, printr-un comportament prietenos cu natura. Mediul din oraș are nevoie de noi toți să reducem, să reutilizăm și să reciclăm. Cu cât mai mulți bucureșteni adoptă cel puțin un obicei mai bun și cu cât întoarcem mai multe resurse în economia circulară, cu atât ne va fi mai bine tuturor. De aceea, apreciem implicarea și susținerea celor 3 parteneri în campanii de educație pentru mediu” – Alina Kasprovschi, Fundația Comunitară București

Comportamentul responsabil al cetățenilor care aleg să se implice în campanie va fi recompensat cu ECOBONUSURI: înscriere automată în tombola săptămânală pentru vouchere de cumpărături sau vouchere instant. Lista magazinelor participante la campanie, precum și regulamentul campaniei poate fi consultat pe www.penny.ro .

CATEGORIE
PLATFORMA DE MEDIU PENTRU BUCUREȘTI
CITEȘTE MAI DEPARTE:
Un număr record de 32 de proiecte au fost selectate pentru Swimathon București 2023
Campionul David Popovici este ambasadorul celei mai mari campanii de strângere de fonduri cu tematică sportivă din România.
(JOB) AVEM UN LOC ÎN ECHIPĂ PENTRU TINE
Căutăm Fundraising Coordinator