Aflat la cea de-a doua ediție, Programul de microgranturi pentru proiecte comunitare, (denumit în 2016 Generator și integrat în cadrul candidaturii București 2021) vizează oferirea de microgranturi pentru grupuri de inițiativă, cetățeni implicați în viața comunității și grupuri informale formate din minimum trei persoane, care nu sunt constituite juridic, dar care au în comun o viziune și un proiect și își asumă implementarea integrală a respectivului proiect. Ca și anul trecut, programul de microgranturi este implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară București.
Valoarea totală a fondului se ridică la suma de 135.000 LEI brut, care va putea fi alocata unui număr maxim de 15 proiecte de activare culturală. Un grup poate înscrie un număr maxim de trei proiecte, dintre care un singur proiect va putea fi selectat pentru finanțare. Fiecare proiect selectat va primi suma maximă de 9.000 LEI brut.
Proiectele selectate vor fi implementate sub directa coordonare a aplicanților, iar bugetul proiectului va fi transferat în 3 tranșe: 35% avans (înainte de începerea perioadei de implementare), 35% (în funcție de ritmul de implementare) și 30% (după finalizarea proiectului).
Programul de microgranturi urmărește:
Pot depune idei de proiecte grupuri de inițiativă, cetățeni și grupuri informale de vecini sau persoane fizice care intenționează să dezvolte un proiect cu potențial de coagulare a comunităților la nivelul cartierelor din București.
Se pot depune proiecte care vizează:
Sunt încurajate în mod special ideile de proiecte care vizează cartierele periferice și implică grupuri dezavantajate sau cu risc de marginalizare.
CALENDAR 2017
Etapa 1: Propunerea de idei
Campania de înscriere a ideilor de proiecte: 4 iulie –1 august 2017 (până la ora 23:59)
Etapa 2: Selecția de idei
Selecția propunerilor de idei: 2 – 15 august
Anunțul aplicațiilor selectate pentru programul de suport: 16 august
Depunerea și soluționarea contestațiilor: 16 – 20 august
Confirmarea aplicațiilor selectate: 21 august
Etapa 3: Incubatorul de proiecte
22 august – 3 septembrie (6 ateliere de lucru pe 25, 26 și 27 august și pe 1, 2 și 3 septembrie)
Etapa 4 – Selecția proiectelor finaliste
Depunerea proiectelor finale: 10 septembrie
Selecția proiectelor finaliste: 11 – 18 septembrie
Depunerea și soluționarea contestațiilor: 19 – 22 septembrie
Confirmarea aplicațiilor selectate: 25 septembrie
Semnarea contactelor: 25 – 29 septembrie
Etapa 5 – Realizarea proiectelor finaliste
Perioada de implementare a proiectelor: 30 septembrie – 1 decembrie
Raportare finală: 4 – 8 decembrie
Rambursarea se va face până la data de 15 decembrie
Pentru mai multe informații: https://arcub.ro/microgranturi-2017/