Programul Bucharest Powered by People pleacă de la viziunea Fundației Comunitare București despre oraș, aceea că Bucureștiul poate deveni un loc în care să te bucuri să trăiești, în care oamenilor le pasă unora de alții și tuturor de oraș. Pentru că, oricât de urât, de greu de dezvoltat sau de prost administrat ar fi un oraș, dacă poate fi salvat, el va fi salvat de încăpățânarea unor lideri informali, implicați în comunitate. Cu condiția ca ei să aibă acces la resurse și să fie încurajați să nu renunțe.

Așteptarea de la niște lideri încrezători, capabili și informați este să insipre, să dea mai departe și să susțină organizații și comunități dinamice și puternice. Deși pun multă energie, talent și timp în a construi comunități și echipe organizaționale, uneori le lipsește o rețea de contacte și relații, sau soft skills, ori chiar încrederea că pot să-și asume rolul de leadership până la capăt. Programul Bucharest Powered by People se adresează tocmai acestor oameni, susținându-i să își dezvolte cunoștințele, abilitățile, atitudinile și valorile, precum și alte aspecte de dezvoltare personală care sunt relevante pentru munca lor și pentru dezvoltarea comunităților pentru care lucrează.

Programul este creat în urma cercetării Vital Signs și a mai multor procese participative pe care Fundația Comunitară București le-a derulat în ultimii 2 ani și este finanțat de Global Fund for Community Foundations.

DESPRE NOI

Viziune

Ne dorim un București cu comunități reziliente, în care membrii sunt activi și implicați în bunul mers al comunităților.

Bucharest Powered by People este un incubator al rețelei de oameni cu inițiativă din București. Creăm un spațiu sigur, pentru ca ei să crească și să se crească unul pe altul. Vrem să le luăm o parte din griji, pentru ca ei să se concentreze pe misiune, nu pe ziua de mâine. Să îi ținem aproape, într-o rețea de oameni care simt că aparțin de oraș și de comunitate.

Abordare

Abordarea noastră de dezvoltare de comunități este bazată pe lucrul cu liderii acestora în mod special. Ne propunem să-i susținem în a-și dezvolta cunoștințele, skills-urile, atitudinile și valorile, precum și alte aspecte de dezvoltare personală care sunt relevante pentru munca lor de lideri comunitari. Vrem să-i conectam între ei mai mult și să facilităm formarea unei rețele de lideri și de comunități din București.

Evenimentele  speciale vor fi dedicate întregilor echipe și comunități, pentru a ne asigura că se face un transfer de cunoștințe și de experiențe mai departe.

Obiective de învățare

Vrem să ajutăm participanții să devină lideri comunitari încrezători care:

  • Își înțeleg comunitățile și iau parte la dezvoltarea lor
  • Sunt capabili să se adapteze rapid la schimbări
  • Își întăresc continuu abilitățile de leadership participativ
  • Percep dezvoltarea comunității lor într-un context mai larg, al dezvoltării orașului
  • Formează o rețea de suport
  • Au grijă de ei și de grupurile sau organizațiilor lor pentru a crește sustenabil, cu crize mai ușor de rezolvat

Am dezvoltat programul pilot pe doi piloni:

  • Community Talks – o serie de întâlniri și discuții pe teme legate de creșterea personală și organizațională
  • Supercharger – un program de învățare și networking, însoțit de micro-granturi

 

Community Talks

O serie de șase întâlniri și discuții de cunoaștere și conectare, concentrate pe teme de interes pentru grupuri și organizații din București.

Scopul acestor întâlniri este  să ne aducă împreună, să ne inspire, să ne cunoaștem mai bine între noi și să colectăm posibile soluții la problemele care ne țin în loc.

Pentru primele trei întâlniri, care vor avea loc până la finalul lunii iunie 2019, am stabilit temele pe baza nevoilor organizațiilor și grupurilor cu care lucrăm. Locul evenimentelor este V7 Start-up Studio, str. George Enescu nr. 11-11A.

Datele și temele pentru primelor întâlniri Community Talks sunt:

  • 22 mai, 18:30 – 21:30, – Cum am grijă de mine ca să pot să mă implic în continuare?

Invitați: Alecsandra Lițu, team coach, The Entrepreneurship Academy și Dragoș Belduganu, Social Engagement Manager, Școala de Valori

  • 4 iunie, 18:30-21:30 – Cum am grijă de organizația/grupul din care fac parte?

Invitați: Cristian Lupșa, fondator Decât o Revistă și Magor Csibi, Head of Leadership Practice, Trendconsult

19 iunie, 18:30 – 21:30 Cum ajung la resursele de care am nevoie?

Invitați: Mădălina Marcu, director dezvoltare resurse, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și Andreea Roșca

 

Pentru fiecare dintre evenimente sunt 35 de locuri disponibile. Înscrierile se fac AICI.

Vă puteți înscrie la unul sau la mai multe evenimente, iar acceptarea participanților se va face în ordinea primirii înscrierilor. Se pot înscrie mai multe persoane din acceași organizație sau din același grup, dar, pentru a asigura șanse echitabile mai multor participanți și pentru a reuși să ne cunoaștem între noi mai mulți, recomandăm să se înscrie maxim 2 persoane din același grup de inițiativă/ organizație la un eveniment.

 

 

Supercharger

Un program de învățare, reflecție și teme pentru acasă pentru 12 participanți, care oferă abilități necesare dezvoltării personale și profesionale a liderilor și îi ajută să crească și să-și crească organizațiile sau grupurile.

Participanții selectați în urma apelului de aplicanți vor lua parte la Supercharger, un program de învățare sub forma a 6 ateliere de week-end, cu  reflecție și teme pentru acasă. Pe parcursul programului, participanții au acces la micro-granturi în valoare de 1.500 de lei pentru o provocare de dezvoltare organizațională pe care și-o aleg individual (pentru organizația/grupul din care fac parte) sau împreună cu alți participanți, dacă găsesc mize comune pentru colaborare.

 

Despre programul atelierelor:

30.08-1.09: Valori și stiluri personale de leadership, well-being personal și organizațional

Atelierul care marchează începutul programului de învățare va fi condus de Alecsandra Lițu, team coach The Entrepreneurship Academy și va avea loc la Cabana Izvoranu, comuna Tisanu, județul Buzău.

Detalii despre desfășurare:  vineri, 30 august la 14:00 – duminică, 1 septembrie la 16:00.

21-22.09: Viziune, strategie, muncă în echipă. Cum construim și creștem organizația/grupul.

Atelierul va fi condus de Adrian Stanciu, Partener Fondator Maastricht School of Management Romania.

Programul de învățare va avea loc în București pe parcursul a 2 zile: sâmbătă, 21 septembrie între 10:00 – 18:00 și duminică, 22 septembrie între 10:00 – 16:00.

5-6.10: Gândire și design de proiect. Evaluare și analiza impactului.

Atelierul este condus de Corina Angelescu, Learning Designer, Universitatea Alternativă.

Programul de învățare va avea loc în București pe parcursul a 2 zile: sâmbătă, 5 octombrie, între 10:00 – 18:00 și duminică, 6 octombrie între 10:00 – 16:00.

26-27.10: Comunicare. Fundraising

Atelierul de Comunicare este condus de Monica Jitariuc, managing partner MSL The Practice Romania și va avea loc în București, sâmbătă 26 octombrie între 10:00 – 17:00.

Altelierul de Fundraising este condus de Mădălina Marcu, director Dezvoltare Resurse, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și va avea loc în București, duminică 27 octombrie, între 10:00 – 17:00.

9-10.11: Facilitare & organizare comunitară. Advocacy

Atelierul este condus de Oana Preda, director executiv Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe).

Programul de învățare va avea loc în București pe parcursul a 2 zile: sâmbătă, 9 noiembrie, între 10:00 – 17:00 și duminică, 10 noiembrie între 10:00 – 16:00.

23-24.11: Mindset antreprenorial. Gândire critică.

Atelierul de Mindset antreprenorial este condus de Dragoș Nicolaescu și va avea loc în București, sâmbătă 23 noiembrie între 10:00 – 17:00.

Atelierul de Gândire critică este condus de Radu Atanasiu, lector Maastricht School of Management  România și va avea loc în București, duminică 24 noiembrie între 10:00 – 17:00.

Odată selectați, participanții trebuie să participe la întregul program de învățare și să lucreze împreună cu echipele lor din organizație/grup temele de casă. În cazuri de forță majoră, este admisă absentarea de la un atelier de weekend, cu condiția ca participantul să trimită un înlocuitor din cadrul organizației/grupului.

Pe parcursul programului de învățare, participanții își pot alege împreună cu echipa lor o provocare care ține de creșterea capacității organizației/grupului din care provin, pe care să o detalieze într-un plan de acțiune pentru perioada ianuarie- aprilie 2020. La finalul programului de învățare, pot primi un micro-grant de 1.500 de lei ca bani de început (seeds money) pentru a-și pune în aplicare planul de acțiune reieșit ca urmare a programului de învățare.

CINE POATE APLICA

Participantul la programul Bucharest Powered by People are deja cel puțin o inițiativă pusă în practică. Face parte dintr-o organizație neguvernamentală sau grup de inițiativă care lucrează la firul ierbii, pentru dezvoltarea comunității din care face parte, fie că este vorba despre comunitate locală, de interese sau de identitate. Poate să fie obosit, dar nu renunță. Are spirit antreprenorial și este interesat (și) de construcție.

Căutăm oameni cu disponibilitate și motivație să intre în program, care sunt activi în viața comunității din care fac parte de cel puțin un an și lucrează pentru o schimbare socială explicită împreună cu comunitatea lor.

Oamenii pe care îi vizăm sunt gata să ia inițiativa și să își asume propria dezvoltare profesională și personală. De asemenea, sunt motivați să împartă din leadership-ul lor cu cei cu care lucrează.

Încurajăm și vom trata cu prioritate aplicațiile primite din partea persoanelor care fac parte din organizații neguvernamentale sau grupuri mici sau noi.

SELECȚIE

Selecția participanților la Supercharger va fi realizată de un juriu mixt, format din membrii echipei Fundației Comunitare București și parte dintre experții care vor susține programul de învățare.

Selecția se face pe baza motivației participanților și a potențialului de creștere al organizației/grupului pe care participarea în acest program de învățare și sharing l-ar putea aduce.

APLICĂ

Doritorii pot aplica completând formularul de AICI.

Termenul limită pentru aplicații este 23 iunie 2019, ora 23:59.

JURIU

Juriu este format din:

Alina Kasprovschi, director executiv, Fundatia Comunitară București

Corina Angelescu, Learning Designer, Universitatea Alternativă

Mădălina Marcu, director dezvoltare resurse, Asociația pentru Relații Comunitare (ARC)

Oana Preda, director executiv Centrul de Resurse pentru Participare Publică (CeRe)

Corina Gheonea, Community Strategist, UiPath

Radu Atanasiu, lector, Maastricht School of Management  România

Deciziile juriului sunt finale și nu pot fi contestate.

CALENDAR

Calendar Supercharger

Perioadă de aplicare: 13 mai – 23 iunie 2019

Termen limită aplicații: 23 iunie, orele 23:59

Selecția participanților, inclusiv interviuri: 24 iunie-15 iulie 2019

Anunțarea celor 12 participanți: 16 iulie 2019

Ateliere de weekend : 30 august – 24 noiembrie 2019

  1. Valori și stiluri personale, wellbeing – 30 august-1 septembrie 2019
  2. Viziune, strategie, muncă în/de echipă. Cum construim și creștem organizația/grupul – 21-22 septembrie 2019
  3. Gândire și design de proiect. Evaluare și analiză de impact – 5-6 octombrie 2019
  4. Comunicare. Fundraising – 26-27 octombrie 2019
  5. Facilitare & organizare comunitară. Advocacy – 9-10 noiembrie 2019
  6. Mindset antreprenorial. Gândire critică – 23-24 noiembrie 2019

Finalizarea definirii provocării și a planului de acțiune pentru micro-grant – 10 decembrie 2019

Încheierea contractelor de micro-granturi – până pe 20 decembrie 2019

Desfășurarea mini-proiectelor/implemetarea provocării – 15 ianuarie – 30 aprilie 2020

PARTICIPANȚI

Juriul a selectat 14 participanți la programul de învățare Supercharger. Organizațiile/grupurile din care provin participanții reflectă diversitatea tipurilor de comunități din București: de la comunități de cartier, la comunități legate de identitatea de gen, la comunități etnice, la comunități de pacienți, la comunități interesate de educația pentru mediu, de educația pentru cultură, la comunități interesate de sport sau comunități de profesori sau la comunități interesate de patrimoniu construit. Aceștia sunt:

  1. Irina VasilescuAsociația Pe Stop 

Asociația oferă lunar pachete gratuite cu produse de igienă menstruală fetelor și femeilor fără posibilitati, de la persoane fără adăpost, până la rezidente din cartierele defavorizate. Vor să adauge și o componentă de organizare comunitară activităților lor pentru a le sprijini pe femeile cu care lucrează să își rezolve singure o parte din probleme.

 2. Mihail CristeaGrupul de Inițiativă Civică Bucureștii Noi

Grupul este format din vecini din cele 7 cartiere ale zonei urbane Bucureștii Noi care numără 70 000 de locuitori și care luptă pentru o calitate mai bună a aerului în cartierele lor, pentru soluționarea justă a problematicii școlilor de șoferi care s-au concentrat în exces în zonă. Își doresc să întărească grupul civic și să se organizeze mai bine.

3. Maria Cristina TomaMuzeul Național al Hărților și Cărții Vechi

Muzeul Hărților (MNHCV) este o instituție publică de cultură a carui misiune este ca prin grija pentru patrimoniu și interpretarea lui, prin activități destinate specialiștilor și comunităţii, să devină  o instituție relevantă pentru public și pentru cultură. Fiind un muzeu mic și de nișă (cartografie istorică), una din soluțiile pentru transformarea sa într-un muzeu activ și dinamic îl constituie apropierea de comunități locale sau de interese. Au nevoie în special de o strategie și instrumente de a ajunge și a lucra cu comunități.

     4. Marinela PanaiteAsociația Dream Project/Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff

Asociația este o organizație caritabilă și un incubator de inițiative cu impact social și educațional în diferite comunități și are două proiecte majore adresate mamelor din grupuri vulnerabile: primul trusou al bebelușului, conceput după modelul finlandez, și grupuri de suport pentru mamele adolescente. Au nevoie de o strategie de a găsi oamenii potriviți cu care să lucreze.

GIC Kiseleff este legat de prezervarea Parcului Kiseleff, atunci când parcul era invadat de bâlciuri săptămânale. Își doresc să creacă echipa de lucru și să activeze mai mult comunitatea.

 5. Marian StoicaAsociația pentru Protecția Albinelor și Polenizatorilor Sălbatici

APPAPS educă publicul în privința situației actuale a albinelor și polenizatorilor, care se confruntă cu diverse probleme. Fac asta prin ateliere educative pentru copii și se ocupă totodată cu salvarea și relocarea familiilor de albine din mediul urban, stabilite în locuri improprii siguranței lor sau populației. Au nevoie să crească organizația în termeni de strategie, resurse, rețea.

6. Silvia DinulescuAPAN România – Asociația Pacienților cu Afecțiuni Neurodegenerative

APAN reprezintă și apără drepturile persoanelor cu afecţiuni neurodegenerative în România. Misiunea APAN este să ofere acces la informații inovatoare, să educe toate părțile interesate cu privire la nevoile persoanelor cu afecțiuni neurodegenerative și să îmbunătățească/faciliteze accesul echitabil la tratament și terapii de înaltă calitate, pentru îmbunătățirea calității vieții. Activitatea lor se concentrează pe 3 piloni: informare și educare pacient/îmbunătăţirea calităţii vieţii și campanii de conștientizare. Au nevoie de o strategie de a crește resursele organizației.

7. Bogdana PascalAsociația Creative Sports

Asociația aduce laolaltă sportul și artele vizuale și se adresează copiilor, tinerilor şi familiilor lor, activitățile lor având o puternică valenţă educativă. Organizează de 2 ani „Hai în Tei să 3la3!” un festival de baschet 3×3 şi arte urbane care s-a bucurat de succes prin dublarea numarului de participanţi, în mod natural, de la o ediţie la alta. își doresc să crească organizația pentru a creşte oferta experienţelor pe care le oferă comunităţii.

8. Lari PopescuAsociația Lume Bună

Asociația activează în zona educației nonformale și a dezvoltării comunitare, în mod special în mediul rural, unde au format o comunitate de profesori. Își doresc să crească comunitatea de profesori și să o implice mai mult în dezvoltarea comunităților locale din care fac parte.

   9. Oana Maria DeliuSkirt Bike – Asociația biciclistelor

Asociația organizează SkirtBike, eveniment biciclistic destinat cu precădere femeilor, pentru a le încuraja să folosească mai des bicicleta. Însă provocarea cea mai mare este continuarea pedalatului dincolo de această paradă, căci siguranța și lipsa infrastructurii sunt temerile majore enumerate de femei. Caută noi moduri de a pune în valoare comunitatea crescută organic de-a lungul evenimentelor pentru a produce efecte vizibile în comunitățile locale și pentru a pune presiune pe factorii decidenți în îmbunătățirea condițiilor ciclabile.

10. Florentina CosteaComunitatea Armână din România

Organizația își dorește să țină aproape comunitatea de aromâni și să mențină vie cultura și limba. Își doresc să-și îmbunătățească strategia organizațională și cea de a ajunge la diverse tipuri de resurse.

11. Cristiana TăutuVagenta

Vagenta este un colectiv post-feminist non-ierarhic de persoane interesate de munca împreună și chestionarea statutului femeii contemporane din România. Și-au propus să exerseze un model de organizare pe orizontală, însă au nevoie de mai multe instrumente pentru a dezvolta grupul pe termen lung, prin participare și activare a comunității existente.

12. Mihaela HofmanGrupul de Inițiativă Civică  Lacul Tei

Grupul de Iniţiativă Civică Lacul Tei este un grup apolitic, format din oameni obişnuiţi – cetăţeni activi, cu simţ civic. Sunt locuitori ai cartierului Tei şi și-au propus să contribuie împreună la construcția cartierului pe care și-l doresc.  Este unul dintre cele mai vechi grupuri civice de cartier, dar au în continuare nevoie de strategii prin care să motiveze oamenii din grup să devină mai activi, să aducă oameni noi în grup și să motiveze comunitatea de cartier să fie mai implicată.

13. Florina StanGrupul civic ”Eu trăiesc într-un Chibrit”

Este un grup civic relativ nou, înființat după ce persoane din cartier au organizat niște tururi culturale în zonă și au deschis apetitul vecinilor de a contribui cu fotografii și documente la menținerea memoriei locale. Pornind de aici grupul începe să se coaguleze cu activități și în zona civică, fiind interesați de creșterea calității vieții în cartier. Își doresc să aducă mai mulți membrii activi în grup și să găsească instrumente prin care să motiveze comunitatea de cartier să fie mai implicată.

14. Anca DinăAsociația Art Conservation Support

Asociația are misiunea de a contribui la o mai bună conservare și punere în valoare a patrimoniului cultural. În acest sens fac proiecte culturale și editoriale adresate specialiștilor, publicului larg – adulți, tineri și copii, proprietarilor de patrimoniu, comunităților. Fac proiecte în medii diverse, de la școli, muzee, universități, colegii, la șantiere de restaurare, sau evenimente de stradă. Au nevoie de o strategie pentru a menține creșterea organizației.

CONTACT

Fundația Comunitară București
Calea Griviței nr. 26 F sector 1, Bucuresti

Pentru întrebări legate de program o poți contacta pe
Cristina Văileanu, grants manager, la
cristina@fundatiacomunitarabucuresti.ro
0723.689.658

 

Disclaimer

Fundația Comunitară București garantează confidențialitatea datelor personale ale tuturor participanților la acest program, prelucrează datele cu caracter personal doar  în scopul identificării participanților la program și contactării câștigătorilor în vederea acordării finanțării specificate în Ghidul de finanțare al acestui program. Datele stocate vor fi păstrate pe perioada derulării programului de finanțare.

Participanții la program, în calitate de persoane vizate, au, conform Legii 677/2001 și a Legii 190/2018, următoarele drepturi: Dreptul la informare – puteți solicita informații privind activitățile de prelucrare a datelor dumneavoastră personale; Dreptul la rectificare – puteți rectifica datele personale inexacte sau le puteți completa; Dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) – puteți obține ștergerea datelor, în cazul în care prelucrarea acestora nu a fost legală sau în alte cazuri prevăzute de lege; Dreptul la restricționarea prelucrării – puteți solicita restricționarea prelucrării în cazul în care contestați exactitatea datelor, precum și în alte cazuri prevăzute de lege; Dreptul de opoziție – puteți să vă opuneți prelucrărilor de date; Dreptul de a depune plângere – puteți depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; Dreptul de retragere a consimțământului – în cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimțământul dumneavoastră, vi-l puteți retrage oricând. Retragerea consimțământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă; Retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării în baza consimțământului acordat înainte de retragerea acestuia.

Pentru exercitarea acestor drepturi participantul la program se poate adresa Fundației Comunitare București, la adresa Calea Griviței nr.26 F, sector 1, București, office@fundatiacomunitarabucuresti.rowww.fundatiacomunitarabucuresti.ro