Fundația Comunitară București, în coordonare cu Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB), lansează Fondul de Urgență ”Împreună”. Susținem nevoile urgente ale refugiaților din Ucraina care ajung în București.

Fondul este unul flexibil, construit pentru a acoperi finanțări pentru o gamă extinsă de servicii, de la transport de persoane și dotarea adăposturilor pentru refugiații aflați în tranzit, până la integrare, servicii educaționale sau consiliere psihologică pentru cei care vor dori să facă din București acasă. 

Prioritățile și finanțările vor fi stabilite săptămânal, în funcție de sumele strânse și nevoile în schimbare, de un juriu format din reprezentanți ai Fundației Comunitare București, DGASMB și un specialist independent de cele 2 organizații.

În primele săptămâni, donațiile vor fi direcționate pentru transportul eficient și demn al refugiaților în afara țării, pentru evitarea aglomerării adăposturilor, dar păstrăm fondul flexibil pentru a acoperi nevoile în schimbare care apar. Verifică secțiunea ”Calendar” pentru update-uri săptămânale.

  • Poți dona orice sumă de bani simplu, la acest link: https://mpy.ro/wr15n9er
  •  Sau prin transfer în contul de mai jos: IBAN RO12BACX0000000686330003 (Unicredit Bank) CIF: 29472532 Fundația Comunitară București
  • Dacă ai o firmă, scrie-ne la office@fundatiacomunitarabucuresti.ro și noi îți trimitem imediat un contract de sponsorizare, pentru ca suma să fie deductibilă prin impozitul pe profit

Fundația Comunitară București nu reține niciun procent din donațiile din această campanie. Singurele costuri acoperite sunt cele de procesare a plăților cu cardul, sub 1% din sumele strânse. Fundația urmează să comunice săptămânal nevoile cele mai urgente, sumele strânse și cele alocate.

DESPRE NOI

Update 9 mai: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 283.281,5 lei din donațiile și finanțările primite. Am oferit până acum 15 granturi în valoare totală de 223.000 lei pentru 13 organizații și am cheltuit 30.213,75 lei pentru transportul a 32 adulți, 11 copii și 3 căței către destinația dorită.

Pentru că nevoile de transport spre mai departe venite dinspre refugiații cazați în centrele DGASMB par diminuate pe moment, din cei 30.067,75 lei rămași în fond vom acorda finanțarea de 25.000 de lei solicitată de Asociația Plogging pentru România, aflată pe lista de rezervă a apelului de proiecte de acum 10 zile. În parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA), cu acești bani vor asigura nevoile pentru aproximativ 400 de refugiați, în majoritate femei și copiilor. Banii le vor susține eforturile pentru aproape o lună.

Restul de 5.067,75 lei vor fi folosiți pentru nevoi de transport care apar din centrele DGASMB.

Mai avem pe lista de rezervă organizații care au în grijă mame și copii refugiați din Ucraina, cu nevoi de finanțare de 50,000 de lei.


Update 29 aprilie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 283.281,5 lei din donațiile și finanțările primite.
125,000 de lei am oferit săptămâna trecută pentru 5 organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – peste 1000 de refugiați din Ucraina, în special femei și copii: Asociația Moașelor Independente (AMI), Organizația Umanitară Concordia, Fundația Academică UTCB, Asociația The Social Incubator și Fundația Hopes and Homes Romania.
Mai avem în Fond 30.067,75 lei pentru nevoi de transport dinspre centrele DGASMB pentru cei care nu au mijloace să plece mai departe dar își doresc asta, precum și o listă de rezervă de alte 3 organizații care au în grijă femei și copii refugiați din Ucraina, cu nevoi de finanțare de 75,000 de lei.

Update 19 aprilie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 281.786,5 lei din care 78.348,5 lei provin din donațiile primite, inclusiv o donație de 10.000 US$ primită de la Jeffrey Prechter, fondator Mindful Capital Group iar 203.438 lei din finanțări:

Până acum am cheltuit 25.495,34 de lei pentru transportul a 27 de adulți, 10 copii și 3 căței din centrele DGASMB care doreau să meargă în alte țări și nu aveau mijloacele necesare, și 98.000 de lei pentru a susține eforturile a 10 organizații care au în grijă peste 700 de refugiați, în special mame și copii, care râmân pe o perioadă mai lungă în București.

Lansăm un nou apel de finanțare cu un buget de 125.000 lei din care să susținem în continuare eforturile organizațiilor neguvernamentale care au în grijă refugiați din Ucraina.

Restul de 31.291,16 de lei vor fi folosiți pentru transportul refugiaților, căci am primit finanțare special pentru transport.

Update 29 martie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 69.697,50 lei din care 24.621, 50 lei provind din donațiile primite și 45.067 lei din finanțarea primită de la Global Fund for Community Foundations. Pentru transportul refugiaților aflați în tranzit în centrele DGASMB, fără mijloace de a merge mai departe, am folosit 15.874, 79 lei.
50,000 de lei am oferit săptămâna trecută pentru 5 organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – aproape 350 de mame și copii, refugiați din Ucraina: Asociația Moașelor Independente (AMI) pentru Mame ajută MameAsociația Blondie -Împarte în altă parteAsociația Plogging pentru România în parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA), Asociația Touched România și Fundația FARA.
Mai avem în Fond 3.822,71 lei și multe nevoi de transport dinspre centrele DGASMB pentru cei care nu au mijloace să plece mai departe dar își doresc asta, precum și o listă de rezervă de alte 5 organizații care au în grijă mame și copii refugiați din Ucraina, cu nevoi de finanțare de 48,000 de lei.

Update 23 martie 2022:  Fondul de urgență Împreună –  10 aplicații eligibile, 5 organizații selectate pentru finanțare, buget disponibil: 50.000 lei.

Pentru apelul de proiecte din 18 martie 2022 din cadrul Fondului de urgență Împreună, care a vizat finanțări de până la 10.000 de lei pentru organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina, care rămân pe o perioadă mai lungă de timp în centrele de suport, am primit 10 aplicații eligibile de la următoarele organizații:

  • Asociația Touched România
  • Fundația CMU Regina Maria
  • Asociația Șansa Ta
  • Asociația Plogging pentru România în parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA)
  • Asociația Moașelor Independente (AMI) pentru Mame ajută Mame
  • Asociația M.A.M.E.
  • Asociația Casa Tuturor
  • Fundația FARA
  • Asociația Blondie – Împarte pentru altă parte
  • Asociația The Social Incubator

Update 18 martie:

După 3 săptămâni de război, marea majoritate a refugiaților sunt femeile, copiii și vârstnicii. În valurile recente vin din ce în ce mai multe persoane fără planuri concrete de a merge mai departe și care vor rămâne în București o perioadă mai lungă. Nevoile sunt și mai specifice și vulnerabilitățile și mai mari atunci când vorbim de mamele cu copii.

Cu o finanțare primită de la Global Fund for Community Foundations în valoare de 45.000 lei și 5.000 de lei din donațiile individuale primite în fond, avem un buget de 50.000 de lei cu care să susținem nevoile femeilor cu copii refugiați din Ucraina, care stau o perioadă mai lungă în București.

Oferim finanțări de până la 10.000 de lei pentru organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina. Finanțarea are în vedere refugiați care nu sunt în tranzit, ci rămân pe o perioadă mai lungă de timp în centrele de suport. Acoperim costurile ce țin de întreținerea mamelor și copiilor lor, cum ar fi, fără a se limita la: hrană, produse de igienă, medicamente, alte nevoi speciale. Condițiile de finanțare sunt descrise mai jos, dar și în acest GHID.

 


Bucureștiul este un spațiu de tranzit și de azil pentru mulți refugiați care părăsesc Ucraina din calea războiului. În primele săptămâni de la declanșarea conflictului, mii de persoane au tranzitat orașul. Pentru moment, marea majoritate a celor care ajung aici pleacă mai departe imediat sau au nevoie de susținere pentru câteva zile, în care rezolvă probleme administrative. Cei mai mulți sunt femei, copii și vârstnici. În valurile recente vin din ce în ce mai multe persoane fără planuri concrete de a merge mai departe și care vor rămâne în București o perioadă mai lungă. Este de așteptat că Bucureștiul va deveni destinație pentru cei care solicită azil și intenționează să rămână în România pentru mai mult timp, pentru oportunitățile de muncă și educație pe care le oferă.

Pentru a susține în mod eficient și rapid nevoile în schimbare ale refugiaților din București, Fundația Comunitară București desfășoară Fondul de Urgență ÎMPREUNĂ, în coordonare cu Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB).

În funcție de nevoile în schimbare și banii pe care reușim să-i strângem, facem fie achiziții directe, fie organizăm finanțări rapide pentru organizațiile neguvernamentale aflate pe teren.

 

 

CINE POATE APLICA

Update 19 aprilie:

Pentru cei 127.000 de lei disponibili la această dată pentru susținerea nevoilor femeilor cu copii refugiați din Ucraina, care stau o perioadă mai lungă în București, pot aplica organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina, care nu sunt în tranzit, ci rămân pe o perioadă mai lungă de timp în București. Finanțarea de maximum 25.000 lei poate acoperi costuri ce țin de oferirea de adăpost și întreținerea mamelor și copiilor lor, cum ar fi, fără a se limita la: hrană, produse de igienă, medicamente, asistență psihologică,  alte nevoi speciale, inclusiv plata de chirii pentru apartamente individuale sau utilități, alte cheltuieli identificate de organizații pentru sprijinul acestor persoane. 10% din bugetul cerut poate fi folosit pentru cheltuieli administrative ale organizațiilor, inclusiv plata utilităților la adăpost (dacă este un adăpost al organizației), plata de resurse umane implicate direct în sprijinul refugiaților, transport, etc. 

Condiții de eligibilitate:

  • Organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin (fie prin propriile centre de cazare, fie prin parteneriate cu hoteluri, unități de cazare sau locuințe individuale etc.) femei și copii, refugiați din Ucraina; 
  • Persoanele sprijinite se află pe termen mai lung în centrele de cazare sau în locuințe individuale, nu au planuri de plecare în perioada următoare.

Update 18 martie:

Pentru cei 50.000 de lei disponibili la această dată pentru susținerea nevoilor femeilor cu copii refugiați din Ucraina, care stau o perioadă mai lungă în București, pot aplica organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina, care nu sunt în tranzit, ci rămân pe o perioadă mai lungă de timp în centrele de suport. Finanțarea de maximum 10.000 lei poate acoperi costuri ce țin de întreținerea mamelor și copiilor lor, cum ar fi, fără a se limita la: hrană, produse de igienă, medicamente, alte nevoi speciale.

Condiții de eligibilitate:

  • Organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin (fie prin propriile centre de cazare, fie prin parteneriate cu hoteluri, unități de cazare etc.) mame și copii, refugiați din Ucraina; 
  • Persoanele sprijinite se află pe termen mai lung în centrele de cazare, nu au planuri de plecare în perioada imediat următoare (2-3 săptămâni).

 

SELECȚIE

Update 19 aprilie:

Aplicațiile pe care le primim pentru finanțările de până în 25.000 de lei pentru susținerea nevoilor femeilor și copiilor refugiați care stau o perioadă mai lungă în București vor fi evaluate pe baza criteriilor de selecție de mai jos.

Criterii de selecție: 

  • argumentarea nevoilor identificate
  • numărul de persoane sprijinite prin finanțare 
  • vulnerabilitatea persoanelor sprijinite prin finanțare (sugari, cazuri medicale/nevoi speciale ale copiilor sau ale mamelor acestora, etc.) 
  • sprijinul oferit dincolo de nevoile primare (asistență pentru accesarea serviciilor medicale, juridice, de educație, de integrare pe piața muncii, translatori, cursuri de limbă română/engleză, etc.)

Update 18 martie: 

Aplicațiile pe care le primim pentru finanțările de până în 10.000 de lei pentru susținerea nevoilor femeilor și copiilor refugiați care stau o perioadă mai lungă în spațiile de cazare vor fi evaluate pe baza criteriilor de selecție de mai jos.

Criterii de selecție: 

  • argumentarea nevoilor identificate
  • numărul de persoane sprijinite prin finanțare 
  • vulnerabilitatea persoanelor sprijinite prin finanțare (sugari, cazuri medicale/nevoi speciale ale copiilor sau ale mamelor acestora, etc.) 
APLICĂ

Update 19 aprilie:

Aplicația pentru finanțările de până la 25.000 lei lansate astăzi constă în completarea unui formular scurt, pentru rapiditate. Data limită până la care primim aplicații pentru acest apel este 27 aprilie, ora 21:00. 

  1. Descrieți pe scurt spațiile sau modalitățile în care asigurați cazarea pentru refugiați (de ex: sediul organizației, apartamente sociale, centrele de zi/noapte, colaborare cu hoteluri/pensiuni, locuințe individuale private, etc):
  2. Care este numărul de refugiați de care vă ocupați în acest moment?
  3. Spuneți-ne pe scurt de ce aveți nevoie de această finanțare? Vă rugăm descrieți și tipurile de susținere pe care le acordați dincolo de nevoile primare, chiar dacă nu solicitați buget din acest apel pentru ele (de ex: asistență pentru accesarea serviciilor medicale, de educație, de integrare pe piața muncii, translatori, cursuri de limbă română/engleză etc.):
  4. Câte persoane – femei cu copiii, în special – vă propuneți să susțineți din această finanțare?
  5. Aveți cazuri cu nevoi speciale printre femeile cu copii? Dacă da, vă rugăm detaliați.
  6. Cum ați identificat că aceste persoane au nevoie să rămână în București o perioadă mai lungă?
  7. Ce nevoi veți acoperi din bugetul cerut? Vă rugăm detaliați (de ex: mâncare, produse de igienă, medicamente, chirii, utilități, asistență pentru accesarea serviciilor medicale, de educație, de integrare pe piața muncii, translatori, cursuri de limbă română/engleză etc.):
  8. Specificați bugetul cerut (max. 25.000 lei):
  9. Vă rugăm detaliați bugetul pe categoriile de nevoi descrise la întrebarea 7. Ce nevoi veți acoperi din bugetul cerut? Dacă solicitați 10% pentru cheltuieli administrative ale organizației, specificați ce tipuri de cheltuieli implică aceste costuri:
  10. Pe ce perioadă de timp puteți acoperi nevoile descrise mai sus din această finanțare? (de ex: 3 săptămâni, 1 lună, 2 luni etc.).

Update 18 martie: 

Aplicația pentru finanțările de până la 10.000 lei lansate astăzi constă în completarea unui formular scurt, pentru rapiditate. Data limită până la care primim aplicații pentru acest apel este 22 martie, ora 21:00. 

  1. Descrieți pe scurt spațiile sau modalitățile în care asigurați cazarea pentru refugiați (de exemplu: sediul organizației, apartamente sociale, centrele de zi/noapte, colaborare cu hoteluri/pensiuni, etc). 
  2. Care este numărul de refugiați de care vă ocupați în acest moment?
  3. Spuneți-ne pe scurt de ce aveți nevoie de această finanțare?
  4. Câte persoane – femei cu copii – vă propuneți să susțineți din această finanțare?
  5. Aveți cazuri cu nevoi speciale printre femeile cu copii? Dacă da, vă rugăm detaliați.
  6. Cum ați identificat că aceste persoane au nevoie să stea pe o perioadă mai lungă? 
  7. Ce nevoi veți acoperi din bugetul cerut? (de exemplu, lapte praf, scutece, biberoane, mâncare, produse de igienă, medicamente, etc.)? 
  8. Pe ce perioadă de timp puteți acoperi nevoile descrise mai sus din această finanțare? (de ex: 5 zile, 7 zile, 10 zile, etc.): 
  9. Bugetul cerut (max.10.000 lei): 
JURIU

Selecția aplicațiilor la apelul de finanțare pentru bugetul total de 50.000 lei va fi realizată de un juriu format din:

Mădălina Banu, șef serviciu, DGASMB

Cristina Văileanu, grants manager Fundația Comunitară București

Mihaela Greșiță-Radu, network manager, FFCR-Federația Fundațiilor Comunitare din România

Decizia juriului este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți

CALENDAR
Update 19 aprilie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 281.786,5 lei, din care 78.348,5 lei provin din donații și 203.438 din finanțări. Pentru transportul refugiaților din centrele DGASMB am folosit 25.495,34 lei. Pentru a susține eforturile a 10 ONG-uri care susțin refugiați, în special femei și copii, am folosit 98.000 lei.

Din finanțarea primită de la Asociația pentru Relații Comunitare, din Fondul Speranță pentru Ucraina. Putere de la toți și dintr-o donație primită de la Jeffrey Prechter, fondator Mindful Capital Group  avem un buget de 127.000 de lei cu care să susținem în special nevoile femeilor cu copii refugiați din Ucraina, care stau o perioadă mai lungă în București. Oferim finanțări de până la 25.000 de lei pentru organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina. Finanțarea are în vedere refugiați care nu sunt în tranzit, ci rămân pe o perioadă mai lungă de timp în centrele de suport. Acoperim costurile ce țin de oferirea de adăpost și întreținerea femeilor și copiilor, cum ar fi, fără a se limita la: hrană, produse de igienă, medicamente, asistență psihologică,  alte nevoi speciale, inclusiv plata de chirii pentru apartamente individuale sau utilități, alte cheltuieli identificate de organizații pentru sprijinul acestor persoane. 10% din bugetul cerut poate fi folosit pentru cheltuieli administrative ale organizațiilor, inclusiv plata utilităților la adăpost (dacă este un adăpost al organizației), plata de resurse umane implicate direct în sprijinul refugiaților, transport etc. 

  • Lansare apel: 19 aprilie 2022 
  • Termen limită primire aplicații: 27 aprilie 2022, ora 21.00 
  • Selecție și anunțarea organizațiilor selectate pentru finanțare: 28 aprilie 2022
  • Contractare și plată: începând cu 29 aprilie 2022

Update 18 martie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 66.610 lei, dintre care 21.534 lei provin din donațiile primite și 45.076 lei provin dintr-o finanțare primită de la Global Fund for Community Foundations. Pentru transportul refugiaților aflați în tranzit în centrele DGASMB, fără mijloace de a merge mai departe, am folosit 9.544,13 lei.

Cu finanțarea primită de la Global Fund for Community Foundations în valoare de 45.000 lei și 5.000 de lei din donațiile individuale primite în fond, avem un buget de 50.000 de lei cu care să susținem nevoile femeilor cu copii refugiați din Ucraina, care stau o perioadă mai lungă în București. Oferim finanțări de până la 10.000 de lei pentru organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – mame și copii, refugiați din Ucraina, printr-un proces rapid de aplicații, selecție și contractare. Finanțarea are în vedere refugiați care nu sunt în tranzit, ci rămân pe o perioadă mai lungă de timp în centrele de suport. Acoperim costurile ce țin de întreținerea mamelor și copiilor lor, cum ar fi, fără a se limita la: hrană, produse de igienă, medicamente, alte nevoi speciale.

  • Lansare apel: 18 martie 2022
  • Termen limită primire aplicații: 22 martie 2022, ora 21.00
  • Selecție și anunțarea organizațiilor selectate pentru finanțare: 23 martie 2022
  • Contractare și plată:  24 martie 2022
Cu cei 7.066 lei rămași continuăm să asigurăm transportul refugiaților fără resurse, care au solicitat la DGASMB transportul către alte țări.

Update 11 martie: În cele 6 zile de la lansarea Fondului de Urgență Împreună (Razom) s-a strâns suma de 18.926 de lei din donații și 5.910,86 de lei au fost folosiți deja pentru asigurarea biletelor pentru refugiații fără resurse care au solicitat la DGASMB transportul către alte țări. Avem în continuare nevoie de voi și de donațiile voastre.
În București numărul de refugiați va crește, iar capacitatea de cazare este limitată. Marea majoritate a oamenilor care ajung la București pleacă repede către altă destinație sau are nevoie de susținere pentru câteva zile, în care rezolvă probleme administrative și de planificare. Rămâne însă multă incertitudine și nesiguranță în rândul refugiaților, se gândesc mult la următorul lor pas, li se anulează planurile din altă țară și astfel ni se schimbă și nouă lista de nevoi și achiziții pentru transportul lor.
Știm însă de la DGASMB că sunt mulți care vor pleca și vor avea nevoie de bilete de autocar sau avion chiar în săptămânile următoare și că mulți dintre ei nu au resurse financiare pentru asta.
PROIECTE FINANŢATE

Update 9 mai:  Pentru că nevoile de transport spre mai departe venite dinspre refugiații cazați în centrele DGASMB par diminuate pe moment, din cei 30.067,75 lei rămași în fond vom acorda finanțarea de 25.000 de lei solicitată de Asociația Plogging pentru România, aflată pe lista de rezervă a apelului de proiecte de acum 10 zile. În parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA), cu acești bani vor asigura nevoile pentru aproximativ 400 de refugiați, în majoritate femei și copiilor. Banii le vor susține eforturile pentru aproape o lună.


Update 29 aprilie 2022: Pentru apelul de proiecte din 19 aprilie 2022 din cadrul Fondului de urgență Împreună, care a vizat finanțări de până la 25.000 de lei pentru organizații neguvernamentale din București și Ilfov care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – refugiați din Ucraina, în special femei și copii, care rămân pe o perioadă mai lungă de timp în București, am primit 9 aplicații și am finanțat cu 125.000 de lei următoarele organizații:

  1. Asociația Moașelor Independente (AMI) pentru Mame ajută Mame vor sprijini aproximativ 180 de femei și copii care rămân pe o perioadă mai lungă în București. Cei 25.000 de lei le vor susține parte din eforturi pentru o perioadă de maximum 3 luni.
  2. Organizația Umanitară Concordia vor sprijini de 180 de femei și copiii, atît din centrele proprii cât și din alte spații, dar care apelează la organizație pentru ajutor. Cu toții rămân aici o perioadă mai lungă. Cei 25.000 lei le vor susține eforturile pentru 1 lună.
  3. Fundația Academică UTCB, cu ajutorul studenților universității, se ocupă de refugiații cazați în căminele pe care UTCB le-a pus la dispoziția refugiaților și vor sprijini aproximativ 450 de femei și copii din Ucraina ce rămân pe o perioadă mai lungă aici. Cei 25.000 lei le vor susține eforturile pentru maximul 3 luni.
  4. Asociația The Social Incubator se ocupă de refugiații cazați în căminul SNSPA și mai multe centre din sectorul 1 și vor sprijini aproximativ 300 de femei și copii refugiați care rămân pe o perioadă mai lungă în București. Cei 25.000 de lei le vor susține eforturile pentru 2 luni.
  5. Fundația Hope and Homes for Children Romania se ocupă, în parteneriat cu DGASPC-urile locale de copiii din sistemul de protecție din Ucraina veniți la noi. În București sprijină 18 copii și cele 2 îngijitoare cu care au venit. Cei 25.000 de lei le vor susține eforturile pe o perioadă de 2 luni.

Continuăm să strângem donații în Fondul de urgență Împreună. Nevoile din această zonă sunt mari și este nevoie de multe resurse, mai multe decât am avut disponibile în acest moment. Iar în măsura în care reușim să adunăm mai multe fonduri în Fondul de urgență Împreună, avem pe lista de rezervă a acestui apel:

  • Asociația Plogging pentru România în parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA)
  • Asociația Touched România
  • Asociația CONIL

Update 15 aprilie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 234.356 lei din care 30.918 lei provin din donațiile primite, iar 203.438 lei din finanțări.

Până acum am cheltuit 18.842,52 de lei pentru transportul a 23 de adulți, 8 copii și 2 căței din centrele DGASMB care doreau să meargă în alte țări și nu aveau mijloacele necesare, și 58.000 de lei pentru a susține eforturile a 6 organizații care au în grijă peste 500 de refugiați, în special mame și copii, care râmân pe o perioadă mai lungă în București.

Cum mai aveam 4 organizații pe lista de rezervă a apelului de proiecte din 18 martie, vom acorda și acestora finanțări în valoare totală de 40.ooo de lei. Organizațiile sunt Asociația M.A.M.E. , Asociația Casa TuturorAsociația Șansa Ta și Fundația Inovații Sociale Regina Maria. În total, vor susține aproximativ 300 de refugiați, majoritar mame și copii.

Din restul banilor, 35.513,40 de lei vor fi folosiți pentru transportul refugiaților, căci am primit finanțare special pentru transport, iar cu restul de 82.000 de lei vom deschide un nou apel de finanțare pentru ONG-uri.


Update 4 aprilie: Suma totală strânsă în Fondul de urgență este de 75.494 lei din care 30.418 lei provind din donațiile primite și 45.067 lei din finanțarea primită de la Global Fund for Community Foundations. Pentru transportul refugiaților aflați în tranzit în centrele DGASMB, fără mijloace de a merge mai departe, am folosit 15.874, 79 lei. 50.000 de lei am oferit pentru 5 organizații care oferă adăpost și susțin – fie prin propriile centre de cazare, fie în alte modalități – aproape 350 de mame și copii, refugiați din Ucraina.

Din cei 9.619, 21 de lei rămași, vom acorda finanțarea de 8.000 de lei solicitată de Asociația The Social Incubator, aflată pe lista de rezervă a apelului de proiecte de acum 2 săptămâni. Cu acești bani vor asigura nevoile pentru aproximativ 200 de refugiați, în majoritate covârșitoare mame și copiilor, cazați în 3 cămine din sectorul 1. Banii le vor susține eforturile pentru aproape o lună.

Restul de 1.619,21 lei vor fi folosiți pentru nevoi de transport care apar din centrele DGASMB.


Update 23 martie 2022:  Bugetul disponibil în această săptămână este de 50.000 de lei, iar în urma procesului de selecție vom finanța eforturile următoarelor organizații:

  1. Asociația Moașelor Independente (AMI) pentru Mame ajută Mame, care se ocupă de 53 de mame și copii care rămân pe o perioadă mai lungă în București. Cei 10.000 de lei le vor susține eforturile pentru 14 zile.
  2. Asociația Blondie se ocupă de 50 de mame și copiii în condiții vulnerabile sau cu boli grave, care rămân aici o perioadă mai lungă. Cei 10.000 lei le vor susține eforturile pentru 14 zile.
  3. Asociația Plogging pentru România în parteneriat cu Agenţia Adventistă pentru Dezvoltare, Refacere și Ajutor (ADRA), care se ocupă de aproape 100 de mame și copii din Ucraina ce rămân pe o perioadă mai lungă aici. Cei 10.000 lei le vor susține eforturile pentru 15 zile.
  4. Asociația Touched România se ocupă de 28 de mame refugiate cu copii pe care-i găzduiește în adăposturile proprii și le oferă servicii sociale complete. Cei 10.000 de lei le vor susține eforturile pentru 1 lună.
  5. Fundația FARA se ocupă în apartamentele sale sociale din Popești-Leordeni de 10 femei cu copii care vor rămâne aici pe o perioadă de cel puțin 3 luni, cărora le oferă servicii sociale complete. Cei 10.000 de lei le vor susține eforturile pe toată această perioadă.

Continuăm să strângem donații în Fondul de urgență Împreună. Nevoile din această zonă sunt mari și este nevoie de multe resurse, mai multe decât am avut disponibile în această săptămână. Iar în măsura în care reușim să adunăm mai multe fonduri în Fondul de urgență Împreună, ne propunem să finanțăm, de pe lista de rezervă a acestui apel:

  • Asociația M.A.M.E.
  • Asociația The Social Incubator

Totodată, după ce vom obține clarificări necesare pentru a înțelege mai bine situația existentă, pe lista de rezervă vom adăuga și:

  • Asociația Casa Tuturor
  • Fundația CMU Regina Maria
  • Asociația Șansa Ta
CONTACT

Implică-te și tu acum!

  • Poți dona orice sumă de bani simplu, la acest link: https://mpy.ro/wr15n9er
  •  Sau prin transfer în contul de mai jos: IBAN RO12BACX0000000686330003 (Unicredit Bank) CIF: 29472532 Fundația Comunitară București
  • Dacă ai o firmă, scrie-ne la office@fundatiacomunitarabucuresti.ro și noi îți trimitem imediat un contract de sponsorizare, pentru ca suma să fie deductibilă prin impozitul pe profit

Contact:

Cristina Văileanu
Grants manager, Fundația Comunitară București
Coordonator Fond de Urgență ÎMPREUNĂ
cristina@fundatiacomunitarabucuresti.ro
0723 689 658

Mihaela Gălie
Manager de comunicare, Fundația Comunitară București
mihaela@fundatiacomunitarabucuresti.ro
0753 818 646