Înainte de completarea formularului de aplicație, te rugăm să citești următoarele informații despre Fond, criterii de eligibilitate și completarea formularului:
Fondul Mega Image pentru Comunitate susține inițiativele care favorizează coeziunea socială în comunitățile locale din București și Ilfov. Prin aceste inițiative, Fondul îi stimulează pe locuitorii din București și Ilfov să-și reactiveze spiritul de comunitate și dorința de a colabora în proiecte care să le aducă bucuria de a locui împreună în același cartier. Finanțările acordate vor viza organizații sau grupuri de inițiativă care construiesc proiecte pentru comunitatea din care fac parte.
Ediția a patra a Fondului favorizează în procesul de selecție, prin acordarea de puncte în plus la jurizare, următoarelecategorii de proiecte:
- proiecte care implică comunitățile geografice – de bloc, de scară, de cartier – definite ca ”un grup social ai cărui membri trăiesc în același loc, si care pot (dar nu este obligatoriu) să aibă norme de viață similare și/sau interese comune.”
- găsirea de soluții eficiente și inovative în distribuțiasurplusului de mâncare către categorii dezavantajate, reciclare, alimentație sănătoasă și bunăstare, conform strategiei de sustenabilitate a companiei Mega Image
- proiecte care au rezultate concrete, fie ele vizibile/materiale, fie ele nemateriale, dar demonstrabile și măsurabile
Totuși, proiecte din alte domenii (de exemplu, dar fără a se limita la aceste exemple: spiritul civic, integrarea socială a grupurilor vulnerabile, hobby-uri), care se adresează comunităților din București sau Ilfov sunt eligibile pentru finanțare.
Cine poate depune un proiect?
Echipe compuse din minim 3 persoane constituite ca grupuri de inițiativă fără personalitate juridică, sau organizații non-guvernamentale, neafiliate politic, care vor desfășura activităţile propuse în Municipiul București sau județul Ilfov.
Nu sunt eligibili a participa angajații S.C. Mega Image S.R.L. sau ai organizațiilor afiliate, și nici alți membri de gradul I și II ai familiilor acestora (copii, părinți, frați/surori, soț/soție).
Criterii de eligibilitate
Formularul de înscriere:
- completat în limba română
- completat integral, la toate secțiunile sale (acolo unde o secțiune nu se aplică proiectului, se va face mențiunea N/A).
Coordonatorul de proiect:
- vârsta minimă 18 ani
- este stabilit cu domiciliul sau desfășoară cel puțin o activitate profesională/culturală/comunitară în București sau Ilfov
- nu aplică la această finanțare ca reprezentant al unei organizații politice, instituții publice, întreprinderi sociale sau societate cu caracter comercial
Proiect:
- este de interes general și nu realizeză activități cu scop comercial sau de natură politică
- nu realizează activități sau susțin cauze care aduc atingere sau discriminează pe considerente de etnie, rasă, sex, orientare sexuală, religie, capacități fizice și/sau psihice sau apartenența la una sau mai multe categorii sociale și/sau economice
- aduce un plus de valoare comunității locale în ceea ce privește coeziunea socială: îmbunătățește aspecte ale traiului în comun într-un cartier sau o regiune specifică
- se adresează unor grupuri variate de locuitori din comunitatea locală
- asigură participarea activă a locuitorilor în implementarea proiectului
- stimulează interacțiunea între membrii comunității
- prevede un buget bine definit cu precizarea categoriilor de cheltuieli și a resurselor necesare
- toate activităţile propuse se vor desfășura în Municipiul București sauîn județul Ilfov.
Proiectele finanțate vor fi selectate în baza următoarelor criterii
- Proiecte care produc rezultate concrete – fie ele vizibile/materiale, fie ele nemateriale, dar demonstrabile și măsurabile). Un proiect cu rezultate concrete vizibile/materiale poate fi amenajarea unui parc sau a unui spatiu de socializare; de asemenea, un proiect cu rezultate concrete nemateriale, dar demonstrabile si masurabile poate fi reprezentat de activitati de colectare selectiva a deseurilor reciclabile (nu menajere) etc.
- Proiecte relevante pentru comunitatea din Bucureștisau Ilfov, care pot continua și după finalizarea perioadei de implementare din cadrul Fondului Mega Image pentru Comunitate.
- Proiecte care promovează colaborarea între membrii unei comunități, înțelegerea și acceptarea reciprocă prin respectarea și aprecierea caracteristicilor și diferențelor fiecăruia. Aceste proiecte au scopul de a face mai plăcută coabitarea membrilor unei comunități.
- Inițiative care vizează persoane din medii variate, cu stiluri de viață și caracteristici diferite: vârstă, sex, cultură, profesie, educație, statut social, orientare religiosă, hobby-uri etc. Sunt încurajate proiecte care promovează o astfel de varietate și toleranță în comunitate.
- Proiecte care abordează aspecte legate de o mai bună calitate a vieții într-o comunitate: cooperareaîntre oameni din medii culturale diferite, schimb între generații, solidaritate și schimb de servicii între vecinii și rezidenții aceluiași cartier, asistență pentru persoanele în vârstă sau supuse izolării, crearea sau dezvoltarea de locuri de întâlnire și socializare, găsirea de soluții pentru o viață în comunitate mai sănătoasă: reducerea surplusului de alimente, deșeurilor și a emisiilor de dioxid de carbon, reciclare, acces la alimentație sănătoasă și pentru persoane provenind din categorii dezavantajate etc.
- Pot fi atât proiecte existente care și-au dovedit deja eficiența, cât și proiecte noi care au o justificare bine construită, corelată cu realităţile comunității căreia i se adresează.
- Sunt încurajate proiectele care abordează soluții pe termen mai lung și stimulează colaborarea socială într-o manieră durabilă.
- Proiecte propuse de echipecare au capacitatea de a desfășura proiectul în toate etapele sale: scrierea aplicației, managementul bugetului, implementarea și evaluarea proiectului.
- Proiecte realiste și bine justificate care includ un buget bine definit și descriu categoriile de cheltuieli și resurse necesare.
- Proiecte care implică în implementare cât mai mulți din membrii comunității căreia i se adresează și iau în considerare un efect de multiplicare (prin extinderea la o scară mai mare, prin extinderea grupului țintă, prin extinderea regiunii unde se poate aplica proiectul etc.).
- Costurile administrative nu depăşesc 25% din valoarea finanţării pe fiecare proiect în parte.
Care este valoarea finanțărilor acordate?
Fondul „Mega Image pentru Comunitate” are o valoare maximă de 85.000 lei și va fi acordat pentru 5 proiecte câștigătoare, cu o finanțare medie de 17.000 de lei. Totuși, deciziile cu privire la sumele finanțate vor fi luate pe baza necesității relevate de bugetele aplicanților.
Care este procesul de selecție a proiectelor câștigătoare?
Aplicațiile la Fond vor trece prin 3 etape de selecție:
- Preselecția aplicațiilor în funcție de criteriile de eligibilitate,realizată de Fundația Comunitară București.
- Selecția realizatăîn doua valuride către un juriu independent, format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială, comunitate și responsabilitate socială. Membrii juriului sunt aleși din organizații non-guvernamentale şi companii multinaționale, dar și din interiorul companiei finanțatoare, Mega Image. Prin imparțialitatea lor, experiența variată în domenii legate de apelul lansat, ei pot asigura un proces de selecție conectat la realitatea diverselor comunităților bucureștene.
- Organizarea de interviuri cu aplicanții de pe lista scurtă de proiecte jurizate și aprobate de către Juriu.
După cele 3 etape, selecția proiectelor este considerată finală și lista celor 5 proiecte câștigătoare este făcută publică.
Pentru a putea înscrie un proiect în competiția de proiecte trebuie să:
- Vă creați un cont de utilizator accesând: http://www.mega-image.fundatiacomunitarabucuresti.ro/. Pentru grupurile de inițiativă sau organizațiile non-profit aplicante în edițiile 1-3 ale Fondului, este suficientă utilizarea contului vechi.
- Pentru a vă crea cont, dați click pe butonul din dreapta “Intră în cont”, după care click pe “Înregistrați-vă”
- Completați formularul de înregistrare cu datele personale
- Pentru a intra în cont, dați click pe butonul “Intră în cont” și completați câmpurile cu email-ul și parola
Înscrierea proiectului pe platformă
Pentru a putea înscrie un proiect trebuie să vă fi creat înainte un cont de utilizator (vezi mai sus).
ATENȚIE! Deoarece sistemul deloghează orice utilizator după 15 minute, vă rugăm să vă salvați periodic proiectul la care lucrați, altfel riscați să pierdeți toată informația pe care ați completat-o în ultimul sfert de oră.
Când începeți să scrieți un proiect și îl salvați, dacă ieșiți din cont sau sunteți delogat de sistem, veți regăsi proiectul la care lucrați, după relogare, dând click pe butonul “Proiecte”, din dreapta ecranului. Proiectul îl veți putea alege din lista de proiecte la care lucrați, în funcție de titlul proiectului.
Proiectele care sunt încă în lucru au statusul “de scris”; acestea pot fi editate dând click pe butonul “Editează”. Atâta timp cât statusul este “de scris”proiectul poate încă fi modificat, completat, editat.
NU uitați să salvați periodic proiectul; sistemul vă va deloga automat după 15 minute!
Pentru a trimite un proiect în “evaluare” (ATENȚIE! până cel târziu la 31 octombrie ora 23:59) apăsați pe butonul “Trimite”. O dată trimis în evaluare, proiectul nu mai poate fi modificat; acesta poate doar să fie vizualizat.
Completarea formularului pe platformă:
- Formularul se poate completa doar după logare.
- Formularul se completează integral în limba română. El poate fi completat în mai multe etape. Este important să salvați informațiile completate de fiecare dată înainte de a ieși din cont, dar şi în mod periodic, dacă păstrați aplicaţia deschisă mai mult timp.
- Nu depășiți numărul de caractere menționat la fiecare secțiune.
- La evaluare vom lua în considerare doar formularele depuse până la data de 31 octombrie 2016, ora 23:59.
Materialele auxiliare
Înainte de a finaliza completarea proiectului și de a-l trimite în “evaluare” asigurați-vă că ați descărcat și parcurs documentele din arhiva “Materiale auxiliare”.
În arhiva “Materiale auxiliare” veți găsi urmatoarele documente:
- modelul de buget – acest tabel trebuie completat cu detaliile financiare ale proiectului și trebuie încărcat la secțiunea aferentă din cadrul formularului online, înainte de a trimite proiectul în evaluare.
- modelul de activități – acest tabel trebuie completat cu activitățile detaliate din cadrul proiectului și calendarul de desfășurare aferent; tabelul trebuie și el încărcat la secțiunea aferentă din cadrul formularului online, înainte de a trimite proiectul în evaluare.
- un buget exemplu – am pregătit un buget completat pentru a clarifica cum anume se poate completa tabelul cu situația financiară
Descarcă materialele auxiliare de aici:
- Model buget: acesta este doar modelul în baza căruia va trebui completat bugetul; descărcați documentul, completați-l cu detaliile financiare ale proiectului și atașați-l la formularul de înscriere online înainte de a trimite formularul în evaluare.
- Model activități: acesta este doar modelul în baza căruia va trebui completată lista de activități; descărcați documentul, completați-l cu detaliile proiectului și atașați-l la formularul de înscriere online înainte de a trimite formularul în evaluare.
- Buget exemplu (acesta este doar un exemplu)
- Formular înscriere proiect – indivizi/grupuri de inițiativă (acesta este doar un exemplu, formularele se primesc doar în format electronic; Data limită de trimitere a aplicației este 31 octombrie, ora 23:59, detalii mai sus)
- Formular înscriere proiect – organizații (acesta este doar un exemplu, formularele se primesc doar în format electronic; Data limită de trimitere a aplicației este 31 octombrie, ora 23:59, detalii mai sus)
- GHIDUL APLICANTULUI
Calendarul Fondului
Concursul se va desfășura conform următorului calendar:
- Lansarea concursului : 3 octombrie 2016
- Închiderea perioadei de aplicații: 31 octombrie 2016
- Selecția proiectelor: noiembrie- decembrie 2016
- Anunțarea proiectelor câștigătoare: 16 decembrie 2016
- Finanțarea și semnarea contractelor: până la 15 ianuarie 2017
- Întâlnire / training de pregatire pentru proiectele câștigătoare: până la 30 ianuarie 2017
- Perioadă pregătire implementare: februarie 2017
- Implementarea proiectelor: martie– iulie 2017
- Raportare finală: până la 15 august2017
Organizatorii pot decide oricând modificarea calendarului, prin înștiințare scrisă, în prelabil, publicată pe website-ul fundatiacomunitarabucuresti.ro/proiect/fondul-mega-image/.
Cine sunt partenerii Fondului Mega Image pentru Comunitate?
Finanțările sunt oferite de Mega Image
Fondată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu o reţea ce cuprinde 438 de supermarketuri în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe, sub mărcile Mega Image (203) , Shop&Go (233), AB Cool Food (1) și Mega Drive (1). Mega Image îşi propune să ofere, în fiecare zi, servicii de calitate şi o sortimentaţie de produse hrănitoare, sănătoase, sigure accesibile şi sustenabile.
Fondul este gestionat de Fundația Comunitară București
Fundaţia Comunitară Bucureşti este specialistul în filantropie care colectează fonduri de la afaceri locale şi donatori individuali pentru a finanţa iniţiative în comunităţi. În peste patru ani de activitate, organizația a finanțat 165 de proiecte ale comunităților din București și Ilfov cu ) cu 1.597.602 de lei. Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 15 fundaţii comunitare din țară. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.fundatiacomunitarabucuresti.ro.
Pentru întrebări legate de aplicație, ne puteți contacta la adresa miruna.nichita [at]fundatiacomunitarabucuresti.ro
DE REȚINUT
- Formularul se poate completa doar după logare. Dacă nu ai cont încă, îți poți face unul aici, urmând pașii specificați.
- Formularul se completează integral în limba română. El poate fi completat în mai multe etape; este important să salvezi informațiile completate de fiecare dată înainte de a ieși din cont.
- Te rugăm să nu depășești numărul de caractere menționat la fiecare secțiune.
- La evaluare vom lua în considerare doar formularele depuse până la data de 31 octombrie 2016, ora 23.59.
- Dacă ai întrebări legate de aplicație, ne poți contacta aici.
- Proiecte care produc rezultate concrete – fie ele vizibile/materiale, fie ele nemateriale dar demonstrabile și măsurabile). Un proiect cu rezultate concrete vizibile/materiale poate fi amenajarea unui parc sau a unui spatiu de socializare; de asemenea, un proiect cu rezultate concrete nemateriale, dar demonstrabile si masurabile poate fi reprezentat de o serie de intalniri/ateliere despre constientizarea importantei colectarii selective a deseurilor menajere.
- Proiecte relevante pentru comunitatea din București sau Ilfov, care pot continua și după finalizarea perioadei de implementare din cadrul Fondului Mega Image pentru Comunitate.
- Proiecte care promovează colaborarea între membrii unei comunități, înțelegerea și acceptarea reciprocă prin respectarea și aprecierea caracteristicilor și diferențelor fiecăruia. Aceste proiecte au scopul de a face mai plăcută coabitarea membrilor unei comunități.
- Inițiative care vizează persoane din medii variate, cu stiluri de viață și caracteristici diferite: vârstă, sex, cultură, profesie, educație, statut social, orientare religiosă, hobby-uri etc. Sunt încurajate proiecte care promovează o astfel de varietate și toleranță în comunitate.
- Proiecte care abordează aspecte legate de o mai bună calitate a vieții într-o comunitate: întâlnirea dintre oameni din medii culturale diferite, schimb între generații, solidaritate și schimb de servicii între vecini, dialog între rezidenții aceluiași cartier, asistență pentru persoanele în vârstă sau supuse izolării, crearea sau dezvoltarea de locuri de întâlnire și socializare, găsirea de soluții pentru o viață în comunitate mai sănătoasă: reducerea deșeurilor și a emisiilor de dioxid de carbon, reciclare, alimentație sănătoasa și cu calități nutritive ridicate etc
- Pot fi atât proiecte existente care și-au dovedit deja eficiența, cât și proiecte noi care au o justificare bine construită, corelată cu realităţile comunității căreia i se adresează.
- Sunt încurajate proiectele care abordează soluții pe termen mai lung și stimulează colaborarea socială într-o manieră durabilă.
- Proiecte propuse de echipe au capacitatea de a desfășura proiectul în toate etapele sale: scrierea aplicației, managementul bugetului, implementarea și evaluarea proiectului.
- Proiecte realiste și bine justificate care includ un buget bine definit și descriu categoriile de cheltuieli și resurse necesare.
- Proiecte care implică în implementare cât mai mulți din membrii comunității căreia i se adresează și iau în considerare un efect de multiplicare (prin extinderea la o scară mai mare, prin extinderea grupului țintă, prin extinderea regiunii unde se poate aplica proiectul etc.).
- Costurile administrative nu depăşesc 25% din valoarea finanţării pe fiecare proiect în parte.