SPORTUL PENTRU TOȚI

UPDATE

(08.04.2022) Am adăugat în calendar o a șasea sesiune de informare pentru cei interesați să aplice la programul Sportul pentru Toți. Ea va avea loc  online pe 19 aprilie, ora 15:00 . Dacă doriți să participați, vă rugăm să ne scrieți la ioana@fundațiacomuntiarabucuresti.ro.

 (25.03.2022) Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor a fost prelungit, așadar primim aplicații până pe data de 26 aprilie, ora 18:00 .

Programul Sportul pentru toți, inițiat de Fundația Comunitară București împreună cu Decathlon România, urmărește crearea unor condiții și contexte mai bune pentru ca bucureștenii să poată practica sport din plăcere și în siguranță. În 2022, facem din nou echipă pentru a oferi copiilor și tinerilor facilități sportive atractive în școli și licee, pentru o creștere sănătoasă.

Programul acordă finanțări pentru reamenajarea sau îmbunătățirea facilităților sportive din școlile gimnaziale și liceele din toate sectoarele Bucureștiului, fie că sunt terenuri în aer liber sau săli de sport. Pot aplica școli, asociații de părinți din școli sau organizații non-guvernamentale în numele unei școli din București.

Prin ediția programului din acest an ne propunem să susținem 6-10 școli și/sau licee din București. Bugetul total disponibil pentru proiectele câștigătoare este de 494.898 de lei (100.000 euro).   

Termenul limită de depunere a propunerii de proiect este 25 aprilie 2022 26 aprilie 2022, orele 18:00.

Proiectele vor fi desemnate câștigătoare în urma unui proces de selecție ce cuprinde mai multe etape: preselecția ideilor de proiect în baza criteriilor de eligibilitate, selecția realizată de către un juriu independent și interviuri cu aplicanții de pe lista scurtă, dacă va fi necesar.

De AICI poți descărca Ghidul Aplicantului.

Programul “Sportul pentru toți” este finanțat de Decathlon România și se desfășoară în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București și Asociația Inginerilor Constructori Proiectanți de Structuri (AICPS).

DESPRE NOI

DESPRE PROGRAMUL SPORTUL PENTRU TOȚI – EDIȚIA 2022

***

Programul Sportul pentru toți, inițiat de Fundația Comunitară București împreună cu Decathlon România, urmărește crearea unor condiții și contexte mai bune pentru ca bucureștenii să poată practica sport din plăcere și în siguranță. În 2022, facem din nou echipă pentru a oferi copiilor și tinerilor facilități sportive atractive în școli și licee, pentru o creștere sănătoasă.

În cadrul primei ediții a programului am susținut 4 școli din București să îmbunătățească condiția sălilor și terenurilor lor de sport, cu o finanțare totală de 50.000 de euro. În acest an, ne propunem să susținem alte 6-10 școli și/sau licee din București să-și construiască, reamenajeze sau îmbunătățească facilitățile pentru sport, fie că sunt terenuri în aer liber sau săli de sport, cu o finanțare totală de 100.000 de euro.

Planurile cadru pentru învățământ primar și gimnazial ne arată că în școlile din România, copiii fac cel mult două ore de educație fizică și sport pe săptămână, iar din Analiza multidimensională a educației, realizată de Banca Mondială în parteneriat cu Ministerul Educației aflăm că în perioada 2017-2018 o treime din școlile primare și gimnaziale din țară nu aveau o sală de sport. În același timp, România ocupă locul al doilea în Uniunea Europeană în ceea ce privește obezitatea infantilă, iar conform datelor COSI pentru România, unul din patru copiii de 8 ani are probleme de greutate, în timp ce unul din zece copii suferă de obezitate.

Punem școlile în mișcare deoarece integrarea cu  consecvență a sportului în educație are un impact major pentru viitorul copiilor noștri. Spațiile atractive și bine dotate în școli oferă acces tuturor copiilor la activități fizice și sportive. Beneficiile mișcării merg mai departe de sănătatea fizică, construind încredere în sine, capacitate de atenție și reacție, reziliență, reducerea stresului și abilități de colaborare și de leadership.

***

Exemple de proiecte care NU sunt de interes pentru program (lista de mai jos este doar orientativă, nu este exhaustivă):

  • orice fel de amenajări improvizate, sau achiziții de echipamente neînsoțite de documentația tehnică și certificate de garanție de producător;
  • proiecte care vizează exclusiv achiziția de materiale consumabile pentru orele de sport (de ex. mingi, rachete de tenis, palete de badminton, saltele de yoga etc);
  • amenajări temporare de spații destinate activităților sportive cum ar fi de ex. achiziția de echipamente pentru un turneu mobil de volei/tenis (fileuri, mingii, rachete, scaune, umbrele etc);

Exemple de proiecte ce pot fi finanțate (lista de mai jos este doar orientativă, nu este exhaustivă):

Căutăm să finanțăm proiecte de construcție, sau reamenajare/ reabilitare a terenurilor de sport în aer liber sau ale sălilor de sport din școli și licee din București.

Acestea pot fi, dar nu sunt limitate la:

  • renovări/ reabilitări ale terenurilor sau sălilor de sport: schimbare/recondiționare podea, recondiționare acoperiș, îmbunătățire încălzire sau ventilație în săli, schimbare suprafață de joc (inclusiv reparare/egalizare șape de teren), zugrăvire, schimbare sistem de iluminat, schimbare uși/ ferestre deteriorate sau montare de acționări electrice ale ferestrelor, trasare terenuri sau vopsit podea, recondiționări terenuri etc.
  • achiziția de echipamente și mobilier sportiv omologate, precum coșuri de baschet, porți de handbal sau (mini)fotbal, spaliere, fileuri de volei/tenis – inclusiv montarea stâlpilor de susținere, mobilier pentru sălile de sport, mobilier vestiare etc.
  • construcția de facilități sportive adiționale, precum groapă de sărituri în lungime, culoare de alergare, piste de atletism etc.
  • completări/finalizări ale renovărilor mai ample deja începute;

Propunerile de proiect vor cuprinde:

  •  informații generale despre școală
  •  prezentarea activităților de educație fizică și sport actuale și a oportunităților din această zonă
  •  fotografii color ale facilităților sportive existente
  • un plan minim de (re)amenajare 
  • deviz și  ofertă de preț, care include specificațiile tehnice ale materialelor/ echipamentelor, garanția producătorului și menționează acordarea unui certificat de calitate la finalizarea achiziției, în funcție de nevoile definite în proiect. 

Vă sugerăm să obțineți oferte de preț de la cel puțin trei furnizori diferiți și să atașați în aplicație oferta cea mai bună.  Proiectelor selectate pe lista scurtă le vor fi cerute și celelalte două oferte de preț.

***

Finanțările sunt oferite de compania Decathlon România

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de colaboratori în 2021. Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând in permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun.

Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Incepand cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România

Programul este gestionat de Fundația Comunitară București

Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 10 ani, a finanțat peste 600 de proiecte și burse din București și Ilfov, cu 3 milioane de euro. Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare internaţională, alături de alte 18 fundaţii comunitare din țară și peste 2000 în lume.

CINE POATE APLICA

Cine poate depune un proiect?

Școli sau licee din rețeaua de învățământ public, asociații de părinți sau organizații non-guvernamentale în numele unei școli/ unui liceu din Municipiul București. În cazul diferitelor reabilitări realizate pentru o sală/ un teren de sport, acesta trebuie să fie într-una din situațiile menționate mai jos:

  • în proprietatea instituției de învățământ
  • să fie domeniu public,în proprietatea administrației locale 
  • să aibă semnat contract de comodat/de închiriere pe o perioadă de min. 15 ani. 

Nu sunt eligibili să aplice angajații Decathlon sau ai organizațiilor afiliate, și nici alți membri de gradul I și II ai familiilor acestora (copii, părinți, frați/surori, soț/soție ai angajaților Decathlon).

Criterii de eligibilitate:

(1) Formularul de înscriere proiect   – formular online pus la dispoziție de către Finanțator

  • completat în limba română
  • completat integral, la toate secțiunile sale (acolo unde o secțiune nu se aplică se va face mențiunea N/A).

(2) Coordonatorul de proiect:

  • vârsta minimă 18 ani;
  • este stabilit cu domiciliul sau desfășoară cel puțin o activitate profesională în București;
  • nu aplică la această finanțare ca reprezentant al unei organizații politice sau societate cu caracter comercial.

(3) Proiectul:

  • se referă la construcția, reamenajarea unui teren/ unei săli de sport dintr-o școală sau liceu din București;
  • este de interes general și nu realizează activități de natură politică;
  • nu realizează activități sau susține cauze care aduc atingere sau discriminează pe considerente de etnie, rasă, sex, orientare sexuală, religie, capacități fizice sau psihice sau apartenența la una sau mai multe categorii sociale sau economice.
SELECȚIE

Care este procesul de selecție a proiectelor câștigătoare?

Aplicațiile la Programul de finanțare vor trece prin următoarele etape de selecție:

  1. Înscrierea propunerii de proiect prin completarea unui formular – format predefinit online, pus la dispoziție de către Finanțator;
  2. Preselecția proiectelor depuse în funcție de criteriile de eligibilitate, realizată de Fundația Comunitară București;
  3. Selecția proiectelor realizată de către un juriu independent, format din persoane cu experiență în domenii legate de educație fizică și sport în școli, construcții, promovare a sportului pentru toți, precum și un reprezentant al Decathlon România; 
  4. Organizarea de interviuri finale de selecție cu aplicanții de pe o listă scurtă, dacă juriul consideră necesar.

După aceste etape, selecția proiectelor este considerată finală și proiectele câștigătoare vor fi făcute publice.

*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor idei de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.

Proiectele finanțate vor fi selectate în baza următoarelor criterii, care sunt punctate cu note de la 1 la 5:

  • Școala lucrează cu un număr semnificativ de elevi și profesori, care vor beneficia de spațiul (re)amenajat;
  • Diversitatea programelor sportive extrașcolare actuale (școala desfășoară în prezent activități sportive extrașcolare, după orele de școală, sau cluburile sportive desfășoară activități gratuite pe terenul școlii, în afara orelor de curs);
  • Calitatea planului de (re)amenajare (planul este clar, coerent, propune îmbunătățirea vizibilă a stării terenului/ sălii de sport, prevede utilizarea de materiale și echipamente sigure pentru utilizatori);
  • Eficiența planului de (re)amenajare (resursele financiare și umane sunt alocate rațional, bugetul este realist, detaliat și permite atingerea rezultatelor propuse în timpul dat)
  • Extinderea oportunităților sportive din școală după (re)amenajare (amenajarea planificată ajută la introducerea sau extinderea de sporturi noi, introducerea unor activități/programe sportive extracurriculare);
  • Sustenabilitatea (re)amenajării pe termen mediu pentru elevi și activitățile sportive din școală (planul pentru întreținerea elementelor reamenajate este clar și fezabil);
  • Intenția de deschidere mai largă a facilităților sportive din școală și pentru alți actori din comunitate (școala își propune să implice și alți parteneri în desfășurarea de activități sportive pentru a folosi spațiile amenajate);
APLICĂ

Etapele depunerii unei propuneri de proiect

Pentru a putea înscrie o idee de proiect în competiție trebuie să:

  1. Vă creați un cont de utilizator accesând http://www.bucuresti.grantmanager.ro 
  2. Pentru a vă crea cont, în meniul Autentificare utilizatori, dați clic pe butonul Creează un cont nou
  3. Completați formularul de înregistrare cu datele personale și apăsați butonul de la final Creează un cont cont. Veți primi un email de bun-venit și un link valabil pentru o singură accesare, pe care trebuie să intrați pentru a vă seta parola.
  4. Pentru a intra în cont oricând după ce v-ați deconectat, completați câmpurile cu numele de utilizator sau adresa de email  și parola, în meniul din dreapta Autentificare utilizatori.

Înscrierea proiectului pe platformă

Pentru a putea înscrie un proiect trebuie să vă fi creat înainte un cont de utilizator (vezi mai sus).

Odată autentificat, veți vedea Programe de finanțare disponibile în pagina principală sau în meniul de sus Fonduri. Selectați Programul ”Sportul pentru toți”-ediția 2022 și vă apare formularul de înscriere a ideii de proiect pe care trebuie să-l completați.

Când începeți să completați formularul și îl salvați, dacă ieșiți din cont sau vă deconectați din platformă, veți regăsi formularul de proiect la care lucrați, după ce vă autentificați din nou în platformă, accesând meniul Start. Pentru a continua completarea aplicației, apăsați pe titlul programului la care vreți să aplicați și vi se va deschide ultima variantă salvată a formularului pe care ați început să-l completați.

Pentru  a trimite formularul completat pentru evaluare (ATENȚIE! până cel târziu la 25 aprilie 2022 26 aprilie 2022, ora 18:00) apăsați pe butonul “Trimite”. Odată trimis în evaluare, formularul nu mai poate fi modificat; acesta poate doar să fie vizualizat.

Pentru ușurință, vă recomandăm să scrieți aplicația în formularul Word din arhiva de Materiale auxiliare, înainte de a o încărca pe platformă.

Completarea aplicației de proiect pe platformă – formular predefinit online:

  • Formularul se poate completa doar după autentificare. 
  • Formularul se completează integral în limba română. El poate fi completat în mai multe etape. Este important să salvați informațiile completate de fiecare dată înainte de a ieși din cont, dar și în mod periodic, dacă păstrați aplicația deschisă mai mult timp.
  • Nu depășiți numărul de caractere menționat la fiecare secțiune.
  • La evaluare vom lua în considerare doar formularele depuse până la data de 25 aprilie 2022, ora 18:00.

Materialele auxiliare disponibile pentru completarea proiectului 

Înainte de a începe să scrieți proiectul, asigurați-vă că ați descărcat și parcurs documentele din arhiva “Materiale auxiliare”, disponibilă AICI.

În arhiva “Materiale auxiliare” veți găsi următoarele documente:

  • ghidul aplicantului în format pdf;
  • formularul de aplicație în format word;
  • modelul de buget în format excel – acest tabel trebuie completat cu detaliile financiare ale proiectului și trebuie încărcat la secțiunea aferentă din cadrul formularului online, înainte de a trimite proiectul în evaluare;
  • instrucțiuni de folosire a platformei de înregistrare a aplicațiilor în format pdf;
  • o listă a furnizorilor de la care au cerut oferte anul trecut școlile care au aplicat cu proiecte. Lista nu este exhaustivă și nu este obligatoriu să cereți oferte sau să lucrați cu vreunul dintre acești furnizori. Este doar un instrument care poate fi de ajutor în căutarea unor furnizori de servicii necesare pentru proiect.
JURIU

Selecția proiectelor este realizată de către un juriu independent, format din persoane cu experiență în domeniile de interes ale programului de finanțare:

  • Teodora Bentz este Inspector Școlar General Adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București. După ce a absolvit masteratul și doctoratul în filologie, și-a asumat rolul de director, inspector de specialitate, formator, arbitru național în dezbateri.  Este cadru didactic cu 24 de ani de experiență neîntreruptă la catedră.
  • Bogdan Buzăianu este director în relația cu terții în cadrul Asociației Inginerilor Proiectanți de Structuri. A absolvit Universitatea Tehnică de Construcții București in 2010, iar ulterior a colaborat cu Departamentul de construcții din beton armat ca asistent universitar si a practicat ca inginer proiectant de structuri în România și Marea Britanie.
  • Cosmina Mironov este conferențiar universitar dr. la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, membru al grupului de inițiativă Comunitatea Educație pentru Științe. De-a lungul timpului a fost directorul mai multor programe de formare și îndrumare a studenților pentru viitoare cariere de succes. A fost și cercetător în cadrul Comisiei Europene în domeniul educației.
  • Iulia Mitran este CSR lead la Decathlon România. Pasionată și practicantă de fitness, absolventă a facultății de Științe Juridice și Administrative, specializare Drept, este parte din echipa Decathlon de 10 ani.
  • Virgil Stănescu este fost jucător român de baschet, căpitan al echipei naționale și de cinci ori cel mai bun jucător al României. În prezent este președintele clubului Steaua CSM EximBank, care evoluează în Liga Națională.  A fost selecționat timp de 15 ani în echipa națională a României din care zece a fost căpitanul echipei. În 2014 a fost inclus în Hall of Fame-ul Universității din Alabama de Sud în cadrul căreia a studiat.
  • Raul Turcu este Head of Projects at We stop fire, Owner RPM Engineering. A absolvit Universitatea Tehnică de Construcții din București, mai apoi continuându-și studiile la Universitatea Columbia din Regatul Unit. Acum coordonează proiectele din cadrul WE STOP FIRE și deține propria companie unde se ocupă de proiectarea clădirilor, cât și de arhitectura și designul acestora.

Politica de evitare a conflictului de interese
Membrii juriului nu pot aplica în competiție, direct sau indirect. În măsura în care un membru al juriului este direct interesat de unul dintre proiecte, se va abține de la punctare și dezbateri în ceea ce privește proiectul respectiv.

*Decizia juriului de a nu acorda finanțare unor propuneri de proiect este definitivă și nu poate fi contestată de aplicanți.

CALENDAR

Calendarul programului Sportul pentru Toți este următorul:

15 februarie 2022 – lansarea apelului de propuneri de proiecte:

În perioada apelului de propuneri de proiecte, organizăm sesiuni de discuții cu potențialii aplicanți pentru a discuta pe marginea formularului de aplicație și pentru a clarifica orice întrebări legate de aplicație. Sesiunile vor avea loc online, cu programare prealabilă pe email,  astfel:

  • Luni, 28 februarie 2022, interval orar 10:00 – 11:30.
  • Joi, 10 martie 2022, interval orar 16:00 – 17:30.
  • Marți, 22  martie 2022, interval orar 14:00 – 15:30.
  • Marți, 29 martie 2022, interval orar 10:00 – 11:30
  • Joi, 7 aprilie 2022, interval orar 12:00 – 13:30.

Pentru a participa la aceste sesiuni, vă rugăm să ne trimiteți un email de programare la adresa: ioana@fundatiacomunitarabucuresti.ro.

25 aprilie 2022 26 aprilie 2022, ora 18:00 – închiderea perioadei de înscriere a propunerilor de proiect

27 aprilie – 27 mai  2022 – jurizarea și selecția proiectelor câștigătoare

1 iunie 2022 – anunțarea proiectelor câștigătoare

2 iunie –  15 iunie 2022 – contractare proiecte câștigătoare

15 iunie  – 15 noiembrie 2022 – implementarea proiectelor

Până la 15 decembrie 2022 – raportare finală

*Organizatorii pot decide oricând modificarea calendarului, prin înștiințarea scrisă, în prealabil, publicată pe website-ul: www.fundatiacomunitarabucuresti.ro.

PROIECTE FINANŢATE

Câștigătorii ediției 2022:

  1. Reamenajare sală de sport, Școala Gimnazială nr. 79, sector 4 cu o finanțare de 44.461 lei.  Asociația de părinți din școală contribuie cu o co-finanțare de 88.921 lei.
  2. Reamenajare  teren de sport, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații ”Gheorghe Airinei”, sector 6 cu o finanțare de 49.815 lei. Colegiul contribuie cu 6.390 lei pentru decopertarea terenului, achiziția și montajul stâlpilor și fileului de volei.
  3. Amenajare pistă de alergare, groapă de nisip și reabilitare sală de sport, Școala Gimnazială nr. 198 ”Regina Maria”, sector 6 cu o finanțare de 47.358 lei. Școala contribuie cu alți 3.000 lei.
  4. Reamenajare sală de sport, Colegiului Național Elena Cuza, sector 6 cu o finanțare de 68.244 lei.
  5. Reamenajare teren de sport, Școala Gimnazială nr 39, sector 2 cu o finanțare de  144.210 lei. Școala contribuie cu costurile administrative de implementare a proiectului.
  6. Reamenajare sală de sport, Liceul cu program sportiv Mircea Eliade, sector 6 cu o finanțare de 84.859 lei. Școala contribuie cu costurile administrative de implementare a proiectului.
  7. Reamenajare sală de sport și sală de kinetoterapie, Școala Gimnazială Specială nr. 1, sector 2 cu o finanțare de 64.940 lei. Școala contribuie cu achiziția a două panouri de baschet.
CONTACT

Fundația Comunitară București
Strada D.I. Mendeleev, Nr. 5, sector 1, București

Pentru întrebări legate de program și procesul de aplicație, o puteți contacta pe

Ioana Iordache – Coordonator Program
ioana[at]fundatiacomunitarabucuresti.ro
0733.535.916

sau

Cristina Văileanu – Grants Manager
cristina.vaileanu[at]fundatiacomunitarabucuresti.ro
0723.689.658

*********

Disclaimer 

Fundația Comunitară București garantează confidențialitatea datelor personale ale tuturor participanților la acest program, prelucrează datele cu caracter personal doar  în scopul identificării participanților la program și contactării câștigătorilor în vederea acordării finanțării specificate în Ghidul de finanțare al acestui program. Datele stocate vor fi păstrate pe perioada derulării programului de finanțare.

Participanții la program, în calitate de persoane vizate, au, conform Legii 677/2001 și a Legii 190/2018, următoarele drepturi: Dreptul la informare – puteți solicita informații privind activitățile de prelucrare a datelor dumneavoastră personale; Dreptul la rectificare – puteți rectifica datele personale inexacte sau le puteți completa; Dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) – puteți obține ștergerea datelor, în cazul în care prelucrarea acestora nu a fost legală sau în alte cazuri prevăzute de lege; Dreptul la restricționarea prelucrării – puteți solicita restricționarea prelucrării în cazul în care contestați exactitatea datelor, precum și în alte cazuri prevăzute de lege; Dreptul de opoziție – puteți să vă opuneți prelucrărilor de date; Dreptul de a depune plângere – puteți depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; Dreptul de retragere a consimțământului – în cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimțământul dumneavoastră, vi-l puteți retrage oricând. Retragerea consimțământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă; Retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării în baza consimțământului acordat înainte de retragerea acestuia.

Pentru exercitarea acestor drepturi participantul la program se poate adresa Fundației Comunitare București, la office@fundatiacomunitarabucuresti.ro, www.fundatiacomunitarabucuresti.ro